Til dere som har voksi-pose.

Mamitas

Glad i forumet
For dere som har voksi: hva har barna på seg når de ligger i vognen og er det hull til seler i den? Er det noe under hode-delen på den som man kan trekke under ryggen på vognen slik at den ikke sklir ned hvis ungene sitter oppreist?

Tenkte jeg skulle prøve den oppskriften som er på hobbyforumet og sy en selv. Har kjøpt dyne og trekk til å ha inni, men venter bare på poplin og den kom ikke inn i butikken før i slutten av neste uke. Irriterende for jeg skulle helst ha gjort det i går. Lite tålmodig ja [:D]

Sara er veldig varm av seg og har derfor på seg lite klær når hun er i voksi posen.
Nå som det er blitt litt kaldt (rundt 0 til -2) har hun hatt på seg body, strømpebukse, lue, votter, og sånn hjemmestrikka sett med sokker, bukse og jakke.  Ikke særlig  tykke greiene men varmt er det.

Ja er mulighet til å lage hull til seler, men har ikke gjort det enda. Er også sånn borrelåsklaff oppe i hodeenden som jeg regner med man kan feste når man bruker sittedelen. Sara sover så fort hun kommer i vogna så jeg har ikke fått testa sittedelen enda. Her går det enda i Duo bagen. [:)]

Jeg begynte på den oppskriften idag jeg faktisk!
Hehe!

Klipte til dyna og sydde kant rundt!
Trekket skal jeg sy til uka!

Men blir vel ikke hull i den, vet ikke helt hva jeg har tenkt å gjøre ennå, men må finne på noe, for nå skal vi begynne med bøylen på vogna!

Når du syr den, hvordan har du tenkt å sy stoffet da?

Jeg tenkte jeg skulle sette knappenåler i dynen, klippe rundt og så sy. Trekket har jeg tenkt å bare ta et vanlig dynetrekk på retten, sy fast et flanellaken på den ene siden og poplin på den andre siden. Så vrenger jeg trekket og syr den til. Så vrenger jeg den igjen og stapper dynen inni. Forsto du? Tror du dette kan gå? Hvilket stoff skal du bruke?

Har egentlig ikke tenkt så langt, for har ikke kjøpt inn ennå, bare hadde dynen!

Men tenkte noe slikt som ett dynetrekk som jeg klipper til på utsiden, og fleecepledd eller noe som jeg klipper til og har på innsiden..
Så enkelt syr jeg sammen vrangt, lar være åpent nederst, for der har jeg tenkt og ha knapper el...
Vrenger, og stapper dyna inn som ett vanlig dynetrekk!
For da får jeg tatt det av og vasket...
Så har jeg tenkt og lage knytting på, ikke glidelås!

ORIGINAL: silje 81

hehe har du linken te den???

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5478830
Får håper jeg klarer det [:D] ikke akkurat den med mest erfaring

ORIGINAL: silje 81

hehe har du linken te den???

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5478830

Har også tenkt og ha knytting for da regner jeg med at jeg lettere kan tilpasse den babyens størrelse. Har bestilt poplin som er vannavvisende og vindtett på stoffbutikken, så det kom i slutten av uka. Regner med den skal tåle en støyt da. Klippet du dyna, så sydde etterpå?

Ja, har hørt poplin skal være veldig bra!

Ja, jeg bare klippet opp og så sydde kant!

Men anbefaler nå og tegne opp, og sy på streken FØRST, for så å klippe!
Hehe!
Det "tøyt" ut mye fyll etterhvert!

Hvis det ikke er grisekaldt (-10) har han på seg body, strømpebukse, strikketbukse og strikketgenser i ull, lue, votter og "polsokker" (trekker litt i bunnen pga "åpninger" i hjørnene. Er det grisekaldt har han på seg dress i fleece, lue, votter og polsokkene.

Har ikke klippet opp hull til seler, sitter forholdsvis rolig i vogna, så venter og ser ann litt.

Her finner du bruksanvisninger for diverese, både for aktiv og vanlig voksi:

http://www.voksi.com/2006/index.php?page_id=1135

ORIGINAL: CHICKA™

Ja, har hørt poplin skal være veldig bra!

Ja, jeg bare klippet opp og så sydde kant!

Men anbefaler nå og tegne opp, og sy på streken FØRST, for så å klippe!
Hehe!
Det "tøyt" ut mye fyll etterhvert!

Får prøve det da. Kan tenke meg at fyllet tyter litt ut ja [:D]
Får prøve og se om det blir bra dette hobby-prosjektet mitt [:D]

ORIGINAL: CHICKA™

Har egentlig ikke tenkt så langt, for har ikke kjøpt inn ennå, bare hadde dynen!

Men tenkte noe slikt som ett dynetrekk som jeg klipper til på utsiden, og fleecepledd eller noe som jeg klipper til og har på innsiden..
Så enkelt syr jeg sammen vrangt, lar være åpent nederst, for der har jeg tenkt og ha knapper el...
Vrenger, og stapper dyna inn som ett vanlig dynetrekk!
For da får jeg tatt det av og vasket...
Så har jeg tenkt og lage knytting på, ikke glidelås!

Jeg har en veninne som syr ganske mye og hun fortalte at det ble veldig klamt ved å ha fleece inni posen,var mye bedre å ha det på utiden om man skal ha det.
Bare et lite tips[:)]

Jeg skal ha flanellaken inni for Lukas er så varm av seg og ligger han på fleece så er han gjennomvåt når jeg tar han opp, men regner med flanell går fint for det er det lakene hans er i sengen.

ORIGINAL: Mamitas

Jeg skal ha flanellaken inni for Lukas er så varm av seg og ligger han på fleece så er han gjennomvåt når jeg tar han opp, men regner med flanell går fint for det er det lakene hans er i sengen.

Ja,tror flanell puster litt mere,det gjør ikke fleece...

Var det jeg tenkte meg, takk for tipset [:D]

Linus har som oftest på seg, strømebukse,body, vanlig bukse, ullsokker, ulljakke og ull lue.
Er sydd klart til hull i den, men de er enda ikke blitt klippet opp til det, selv om Linus er 5. ungen som bruker posen.Men lurer på om jeg ikke skal gjøre det etterhvert.
Er ikke noe på min pose som "holder" den oppe, men jeg savner det ja!

Back
Topp