til dere som har vært på tidlig ultralyd

*~Trine~*

Gift med forumet
jeg var i dag, fikk se bildet av fosteret. Vet enda ikke om det blir noe, eller ikke..pga mine tidligere blødninger..
ut fra størrelsen på den, så var jeg bare 4-5 uker på vei..
det som var er at det var slike røde felt som blinket(pumpet) både rundt om på livmoren, og på selve fosteret, småe felt med rød farge.. det er vel tegn på aktivitet eller?

Jeg var også på tidlig ultralyd på grunn av blødning. Var vel i uke 5-6. De har kun svart/hvit ul på dette sykehuset. Man kunne allerede se at det var aktivitet i hjerteregionen på fostrene ja. Det var sikkert det du så beveget seg.

Ble du sykemeldt eller?

Jeg ble hjemme noen dager så roet blødningen seg igjen. Etter 14 dager var jeg på ny ultralyd for kontroll og da så alt fint ut.

Det må også sies at jeg har hatt en del blødninger i ettertid og det skal visstnok være helt normalt iflg jordmor. Uansett hvor mange ganger jeg har blitt fortalt det så blir jeg engstelig når det skjer og tror det er noe galt.
De på sykehuset har vært flinke og tatt meg inn for kontroller hver eneste gang og tatt både ultralyder og underlivsprøver for å sjekke om det er infeksjon som er årsaken. Det går heldigvis fint enda.

Håper det går bra med deg også. 

Lykke til.

første ul jeg var på var i uke 6, da mente legen at eg var i uke 5 og jeg såg ingen hjerteslag, men to uker etter så legen at det var ingen tvil om at det var hjerteslag. så det er godt mulig det var hjerteslag du såg[:D] 

jeg har forstådd det slik at hjerteslagene er som en hvit flekk som pulserer? eller har jeg misforstått?? D var nå i allefall blodstrømning gjennom greia.. så det er nå i orden.. håper den vokser å blir til noe[;)]

Jeg hadde en utvendig ultralyd I ca Uke 8 - 9, Er Ikkje sikker på om hun kunne se slagene, Men hun såh I vært fall at den bevegde Seg..

Back
Topp