Til dere som har vært gravide flere ganger

sollise

Elsker forumet
Var detforskjell på kroppen deres og tidlige symptomer på de ulike graviditetene?

Begge mine svangerskap var veldig like. Jeg var trøtt hele tiden og litt små uggen om kvelden. Men slapp heldigvis unna kvalme begge gangene.[:)]

Jeg er gravid med nr.2 og har så langt hatt to helt forskjellige svangerskap. Første gang var jeg i full jobb og trente 3-4 ganger i uka fram til fødselen. Denne gangen har jeg plagdes med kvalme og oppkast hver dag. Har vært sykmeldt hele svangerskapet så langt og ingen trening.

dette er mitt andre svangerskap..det første var jeg veldi dålig..inn og ut sykhuset..innlagt flere ganger..dette svangerskape har gådd problemfritt..men di første tegnene var di samme...

Heisann! jeg begynte dette svangerskapet helt likt med forige... masse kvalm og svimmel første 3mnd, deretter i toppform.
men i dette svangerskapet la jeg på meg masse fortere da jeg begynte mye lettere enn forrige gang.
Med første begynte masse komplikasjoner i 6mnd og lå på sykehus frem til uke 34 da jeg fødte. Denne gangen har jeg hvert kjempesprek og har egentli ikke hatt noen komplikasjoner! og nå er jeg nesten fødeklar. [:D]
Har mye større mage denne gangen,men har ikke noe i ansiktet, det var omvendt før..... så kansje det er gutten som kommer?

Økt søvnbehov og ekstrem slapphet har gått igjen...

Her var det var veldig likt begge ganger, unntatt at jeg gikk kvalm de 3 først mnd med andre mann.

De første graviditetstegnene var veldig forskjellig i mine svsk.I mitt første merket jeg pga kvalmen,andre var prøverør,og da skal man jo ta en test 2 uker etter dem satt inn egg,og i dette svsk hadde jeg veldig ømme bryster.

jeg er gravid med nr 2. dette svangerskapet er helt anderledes enn det forrige.. kan ikke sammenlingnes..

Alle mine tre har vært forskellige. Med første mann, en gutt, var jeg kvalm i 9 måneder. Men ellers i fin form. Og bare kvalm på kvelden. Med nr 2, en jente, var jeg morgen kvalm i de første tre måneder. Utover det ingen problemer. Nå var jeg litt uvel de 3 første måneder, så i uke 11 startet det blødninger og de holdt på til rundt uke 20. Deretter fikk jeg noen bekken problemer.

i mitt første svangerskap var jeg veldig trøtt i starten ellers var jeg i veldig fin form hele tiden. Denne gangen har jeg vært plaget med bekkenløsning og mye ubehagelige kynnere. Har lagt på meg fortere og litt mer og gennerellt mye mer sliten... Denne gangen føler jeg meg rett og slett mer gravid...

Første gang var jeg veldig trøtt i starten, men ikke kvalm i det hele tatt. Andre gang var jeg ikke "sovetrøtt", men fryktelig slapp, alt var et ork i starten. Denne gangen har jeg ikke vært trøtt, men hatt en del mer kvalme.

Alle mine svangerskap har vært mer eller mindre like.
Har vært kvalm, svimmel og ekstremt trett alle gangene.
Men den første graviditeten var jeg i god form etter 3. måned og igjennom
hele svangerskapet.
Mitt andre, og nå mitt tredje, er enda likere.
I tillegg til å være trett og kvalm, har jeg nå de to siste svangerskapene reagert
svært mye på lukter.... og bekkenplager.
Men håper denne gangen at jeg klarer å holde bekkenløsningen i sjakk ved
å trene regelmessig, før det blir riktig ille.

Med vennlig hilsen
Lehcar

Jeg har et helt annerledes svangerskap nå kontra det første.
Nå har jeg hatt masse blødninger og tull....

Egentlig vært helt like nesten men nå venter jeg jo jente igjen...de sier at det er forskjell på kjønnene også men jeg vet ikke....[:)]

mitt første svangerskap var helt problemfritt... kun litt kvalme i begynnelsen... i dette svangerskapet har jeg spydd ut måned 7 og bekkeløsning og mye vondt!!!!! med førstemann merket jeg ikke ay jeg var gravid før jeg var 2 måneder på vei og denne gangen fikk jeg melkespreng og kvalme nesten før mensen uteble!! så mine 2 svangerskap kan nesten ikke sammenlignes!!!! Denne gangen har magen min blitt VELDIG mye større[:)] og masse srekkmerker[:(][:(][:(]

Hei. Jeg er nå gravid med tredjemann, og alt jeg ikke har hatt i de foregående svangerskapene har jeg fått nå!! Jeg har vært ekstremt kvalm og slapp, veldig ømme bryster og mye kramper i leggene. Jeg føler meg rett og slett mye mer gravid. Ingen svangerskap er like, så vi må vel regne med lit av hvert.

Det er også mer slitsomt nå, for nå har jeg to unger som krever masse oppmerksomhet når jeg kommer sliten hjem fra jobb. Gleder meg veldig til sommeren, og jeg kan nyte livet med en deilig baby i armene.[:)] Svangerskapstiden er tøff!!

Back
Topp