Til dere som har to barn!

Lykkeliimeg

Betatt av forumet
Hva var den største overgangen? Utfordringer?
Nr to venter i magen nå, er så spent på hvordan det blir!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker litt ;)

Jeg fikk nr to i juni, da nr en var nesten 2,5 år. Utfordringene stod i kø :P Jeg synes det var veldig vanskelig å klare å ta vare på storebror mens babyen krevde sitt. I tillegg var det vanskelig å få storebror til å forstå at ikke han skulle vekke/knuse babyen, og at han må høre på mamma mens jeg sitter å ammer. Å venne seg til at babyen "aldri" legger seg så man får alenetid igjen ;)
Jeg følte flere ganger at jeg sviktet storebror ved å få en baby til.. Og at jeg ikke fikk gitt han så mye kjærlighet og oppmerksomhet som jeg ville.. Synes overgangen fra en til to var mye større enn null til en. Skal sies at jeg har hatt en svært krevende baby som har hatt mye vondt pga låsninger.
Husker jeg synes det var veldig vanskelig, men allikevel måtte jeg sitte en stund å tenke på HVA som var vanskelig nå, for det hadde jeg nemlig nesten glemt ;) For nå er det jo bare helt perfekt, og jeg føler meg som verdens rikeste med to helt perfekte barn ♥

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Mest av alt er det helt utrolig herlig å oppleve søskenkjærlighet <3 jeg får tårer i øynene nå bare av å tenke på når storebror kom påmbesøk på sykehuset og stadig ville kose med lillebror! Jeg fikk nr 2 på sommeren, og det var veldig praktisk siden pappaen da kunne ta ferie slik at vi var hjemme begge to og storebror fikk masse oppmerksomhet han også!

Utfordringen i begynnelsen er kanskje mest tiden. Ting tar så fryktelig mye lengre tid! Lillebror skulle være mett og ren og tørr før vi kunne gå ut, samtidig som det skulle passe med storebrors måltider osv ;) her kunne pappa ofte levere storebror i bhg, og det hjalp meg masse, så jeg slapp å styre så fælt om morgenen. Ellers var storebror ofte hjemme også (gikk bare i bhg annenhver dag), og da var utfordringen litt å få han til å skjønne at når jeg ammet kunne jeg ikke hjelpe storebror. Han prøvde seg noen ganger på å gjøre "fantestreker" mens jeg ammet, så vær obs på det og ta tak i det tidlig. Lek masse med Nr 1 mens baby sover, så denne også får oppmerksomhet :)

Åh, det er masse å glede seg til, selv om det absolutt er krevende også!

Back
Topp