til dere som har tette barn. hva skal barna sove i på dagen?

NinaBNnr4

Flørter med forumet
vi får ca 2 år imellom barna, og jeg lurer så på hva jeg skal la minsten sove i på dagen. vi har en babykurv som vi har brukt tidkuger,men er redd for at 2 åringen skal velte den. har dere noen erfaring med dette??
skjønner de at de skal vær forsiktige, storebror er 9 år og jeg husker ikke hva han forsto da han var nesten 2.
Burde jeg gå for en stødigere? ser for meg at en vanlig tre vugge kan bli morsomt å leke med??
Alle råd mottas med stoor takk... 

Vi har ei Leander-vugge, son som henger i taket :)
arva den til vesla, blir akuratt 2 år mellom de. (termin lik nesten på dagen:))
tenker at den vogga er kjempe flott no, for ho når jo ikkje opp til å få tak i babyen. ho kan nok vugge på den da.. men det tror eg den tåler :)

ellers kan du jo legge babyen i senga si på rommet med døra igjen og babycall??

eg tenker som deg at vogge er gøy å klatre oppi, leike med, vugge på osv..

ei venninne har sin baby sovende i vognbaggen oppi leikegrinda :) da får ikkje storebror tak i den!

Vi tenker å bruke enten Leandervugge eller lekegrind :)

Vi skal bruke lekegrind (pippi lekegrind), hvor bunnen kan heves...

Vi får de ikke så tett (litt over tre år), men godt med et eget trygt sted for den lille uansett....

Vi har lekegrind til den lille, brukte den sist og var veldig fornøyd med det :)

Vogna er jo et utmerket forslag. Da kan du trille babyen ut for å sove ute i frisk luft med babycall når temeraturen er mildere enn -10 :)

Vi har planer om at den lille skal ligge i en kurv oppi lekegrinda. Så får vi se hvordan det fungerer. Har hatt babykurven stående i stua oen dager og storesøster på 17 mnd synes det er veldig fint å ligge oppi den..Må nok ha babyen unna rekkevidde for storesøster..

Her blir det soving i vogna uti gangen, eller i lekegrinda.

Vogn ute eller vugge inne på dagtid.

Vi har vugge til dagsoving, så mini blir å sove der eller i vogna ute (spørs hvor kaldt det er). Storebror blir å sove i vogna eller senga på rommet sitt :)

Back
Topp