Til dere som har tatt tidlig ul

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Jeg var på ul i uke 6, men det var fordi jeg skulle ha en gynekolog undersøkelse, jeg skal jo ha ul om 16 dager igjen nå, men er veldig urolig for at alt ikke står bra til inni der, og syntes det er litt lenge å vente! Jeg har ikke hatt noen blødning eller noe, men er alikevell litt engstelig da jeg ikke kjenner livmoren eller andre tegn, jeg skal ha ordinær ul hos gynekologen, kan jeg bare ringe til henne da og be om å få en ul, og hvor mye koster dette?

Som regel må man ha henvisning for UL, om man ikke tar privat og betaler i dyre dommer. Hvor mye det koster er forskjellig fra sted til sted.
Og når du alikavel skal ha om 16 dager, er det ikke sikkert du vil rekke å få noen annen time før det heller, da de fleste private har ventelister på 2-3 uker, om det ikke er akutt med blødninger osv.

Du kan ringe henne å høre, det varierer sikkert hva d koster ...
Men det er mange som ikke kjenner liv for i uke20-22 og denne perioden vi er inne i nå hvor symptomene forsvinner og man ikke kjenner liv er det lett å uroe seg!
Men er du veldig urolig kan du ringe og fortelle hvordan du har det evnt be om en samtale!

Hadde private ul i uke 8 og 11 (nesten uke 12) hos Oslo jordmor og ultralydklinikk, betalte 1000 kr pr. gang. Super god service og jeg fikk time dagen etter jeg kontaktet de! ☺

Hadde privat i uke 12, betalte da 1100. Så fikk jeg blødninger og hadde ny i uke 13, da betalte jeg 600. :)
Er ikke alle gynekologer som tar inn uten henvisning, men det finner du jo fort ut av når du ringer. :)

Jeg har oul om 15 dager, men har likevel bestilt privat ul til tirsdag :-) Er opplevelsen jeg betaler for da OUL ofte er veldig fort overstått :-) Betaler gladelig for å bli litt beroliget. Jeg bestilte privat. Med henvisning ville det vært billigere, men jeg har ingen grunn til å be om det og vil ikke ta opp plassen til noen som trenger det mer enn meg nå. Vet ikke om jeg hadde fått time før oul heller :-)

Vi hadde tidlig ul i uke 12. Fantastisk flink jordmor som tok godt i mot oss. Fikk masse bilder, til og med 3D selv om vi ikke hadde bestilt det. Definitivt verd de 600kr det kostet!

Hadde private ul i uke 8 og 11 (nesten uke 12) hos Oslo jordmor og ultralydklinikk, betalte 1000 kr pr. gang. Super god service og jeg fikk time dagen etter jeg kontaktet de! ☺
Der var jeg og i uke 12, utrolig fornøyd, kjempebra service og en utrolig trygg og flink jordmor. Var inne i 45 min og fikk se på baby i nesten 40 av de :)

Der var jeg og i uke 12, utrolig fornøyd, kjempebra service og en utrolig trygg og flink jordmor. Var inne i 45 min og fikk se på baby i nesten 40 av de :)
Så godt å høre at det er flere som har vært der og opplevd den gode servicen de har! ☺ Vi kommer nok til å ta en privat 3D ultralyd der også etterhvert når det nærmer seg tiden hvor det er passende å ta det! ☺ Bor dere også i Oslo eller? Ellingsrud her.. ☺

Så godt å høre at det er flere som har vært der og opplevd den gode servicen de har! ☺ Vi kommer nok til å ta en privat 3D ultralyd der også etterhvert når det nærmer seg tiden hvor det er passende å ta det! ☺ Bor dere også i Oslo eller? Ellingsrud her.. ☺
Bor i Asker, men begge jobber i Oslo så var praktisk me ultralyd ikke så langt fra jobb :)
Vurderer 3D vi og, men ser ann hvor utålmodig jeg blir etter oul ;) Kommer hvertfall til å ta det samme sted! :)

Bor i Asker, men begge jobber i Oslo så var praktisk me ultralyd ikke så langt fra jobb :)
Vurderer 3D vi og, men ser ann hvor utålmodig jeg blir etter oul ;) Kommer hvertfall til å ta det samme sted! :)
Ja det er litt enklere og ta det i nærheten av jobben ☺
Ja det er jo noen uker igjen enda til det anbefales å ta 3D.. Vi var oul i slutten av september. ☺

Hadde ul i uke 9 og 13 på sykehuset. Oul 21.9 :)

Som regel kjenner man ikke liv så tidlig. Ville venta til oul :)

Back
Topp