Til dere som har startet permisjon...

lille persille :)

Blir kjent med forumet
Hva gjør dere for å få tiden til å gå? :)
Jeg har selv vært snart en uke i permisjon, og har heldigvis fått fylt opp første uken greit med litt huslige syssler og søvn ;) Men har jo fremdeles lenge igjen.... Er førstegangsfødende så regner med å gå over tiden, og da kan det jo være LENGE igjen...hehe...

Har nettopp begynt permisjon, men vært sykemeldt en stund allerede. Er merkelig hvordan tidsbegrepet endrer seg etter hvert. I begynnelsen gikk jeg på veggen om jeg ikke hadde noe å gjøre hele dagen. Nå er det mer sånn at om jeg har en ting den dagen, så er den fylt opp. Har strikket mye, lest, gjennomrydda i skuffer, skap og på boden. Og så har jeg bakt en del. Fylt frysen med boller, muffins og ting og tang som er lett å tine, greit å slippe å styre til besøk senere. Og så har jeg ikke vært flau for å ta en hvil på formiddagen:) Så er det plutselig på tide å planlegge middag og vips så var dagen gått! 

Jeg prøver å sove så lenge som mulig hver dag. Bare nyte den siste tiden man har mulighet til å kunne gjøre dette. Så står jeg opp og spiser frokost og slapper litt av forran tven. Videre har jeg fått ryddet veldig mye samt pakket, siden vi forhåpentligvis skal flytte til helgen. Så prøver jeg å få til litt kafebesøk med venninner og litt shopping;) å noen dager går jeg meg turer for å få tiden til å gå;) har også planer om baking men dette må vente til etter vi har flyttet;)

Jeg begynte på permisjonen min på mandagen som var.
Har vært sykemeldt i noen mnd så hat jo være hjemme en stund.
Før så følte jeg at jeg ble "gal" av å være hjemme fra jobb og klarte ikke helt å slappe av.
Etterhvert har jeg vent meg til å slappe av å ta vare å meg selv...

Nå som jeg er i permisjon er det sååå deilig og ikke ha "sykemeldt stempelet" på seg...Selv om jeg har vært sykemeldt av en grunn.

Jeg er sliten så gjør ikke så mye. Men de dagene jeg orker noe.. Så baker jeg litt.. Rydder litt i huset.. Ser på tv... koser meg i godstolen.. sover litt ekstra lenge...
De gangene jeg sover dårlig på nettene.. Så sover jeg litt ekstra på dagene om jeg får tid.
Og siste men ikke minst! Jeg prøver å kose meg med bevegelsene i magen!... For jeg vet at snart så kjenner jeg ingen bevegelser. Da er det "bare" magen min =P.
Fantaserer om hvordan hun ser ut... Og baaaaaaaaare koser meg! =)

Formen mi begrenser veldig ka eg klarer å gjøre. eg har vedlig vondt i bekkenet, noke som gjør det vannskelig å gå...
det virker deilig å kunne bake og rydde og sont! klarer ikkje stå så lenge eg...

eg står opp med vesla og gjør ho klar til BHG. så kjører mannen ho dit i 8 tida. da legger eg meg igjen og sover stort sett til rundt 11..
så legger eg meg på sofan i stedet :D nerder en del og ser på episooder av Grays. da går tida veldig fort.
klokka 15 henter eg vesla og da er det full rulle frem til ho legger seg klokka 19.
da er eg som regel utslitt og har gørr vondt og bare daffer på sofaen før eg legger meg..
får ikkje gjort en drit!

Åh jeg har vært så lite hjemme de siste mnd, og når jeg først har vært hær så har det nærmest vært for å hente rene klær og sånt, så hær har huset virkelig forfalt :-( Så jeg prøver å vaske klær å rydde opp og sånt, meeen, sliter så voldsomt med å sove for tiden, så går mest rundt meg selv i halv svime og får knapt nok gjort noe, men jeg prøver ;-)

Har også gjort alt klart til maling av baby senga, så det skal jeg virkelig prøve å få gjort, slimproppen gikk nå i kveld, så følte plutselig at dette var noe jeg burde få unna gjort :-P

Enkelt! Sov så mye du klarer, rydd litt, vask litt klær til babyen, bak noen kaker til å ha i fryseren, sov enda mer så du ikke går i fødsel og er sliten, det anbefales ikke! Legg deg tidlig, nyt å sove natten igjennom uten å bli vekket av annet enn en full blære, den kan håndteres enkelt.. Gå på shopping, sett deg alene på cafe, med kaffe og mat og bruk to timer på å gå igjennom dagens aviser.. Det er leeeenge til neste gang,...:-) Gå noen småturer hvis bekkenet og kroppen forøvrig tillater det.. Bruk de siste ukene på å hviler deg i form. Sofaen er din beste venn:-

Jeg har vert sykemeldt siden uke 5-6 av svangerskapet, så jeg merker jo ingen forskjell på at jeg er gått ut i permisjon. Dagene går med til det samme; få ungene avgårde på skole og i barnehage, prøve å holde huset vedlike og få ordnet med klær osv, ta meg av dyrene våre, sliiiite sofaen hehe, gjøre klar de siste tingene nå i sluttspurten før babyen kommer.. men jeg også sliter jo med en del oppkast og bekkenproblemer, så jeg får jo ikke gjort så mye om gangen.

Back
Topp