til dere som har spnn tykningsmiddel i mme..

x1xAngel_Girl

Glad i forumet
var d helsesøster som anbefalte dere dette?

fikk dere beskjed på apoteket at d helst bare brukes t eldre unger og ikke spedbarn?

og bruker dere d pga mye gulping el?

og får dere slimete og tykk gulp nå?

masse spørsmål, men håper noen kan svare meg på dette.
tusen takk på forhånd. [:D]

dytter litt jeg.. [:)]

Jeg bruker fortykningsmiddel nestergal, etter ei på treff hadde fått d anbefalt av sykehuset... Ingen på apoteket som sa noe om at d ikke kunne brukes nei, men på begge apotekene jeg var hadde de lite peil på hva d var i d hele tatt!

Snuppa mi hadde mye gulp og hikking, og dette kom bort når jeg begynte med nestergal!! Nå er snuppa veeeldig fornøyd, ingen magevondt el noe lenger og hun virker mettere på en måte... Bruker mer tid på å spise (hun slukte maten på få minutter tidligere, selv med tutt nr 1) så hun blir mer tilfreds etterpå. Idag var jeg på 3mnd kontroll og spurte helsesøster hva hun syntes, om jeg kunne fortsette eller om jeg helst burde prøve ut forskjellige typer mme. Hun sa at så lenge jenta er fornøyd og vokser så skal ikke det være no problem, men at jeg kan prøve meg litt frem å se hvor lenge jeg trenger å bruke d... Om lukkemuskelen hennes blir bedre etterhvert nå.. Også er d jo så enkelt og tilberede i vannet!!!

okey. hørtes fornuftig ut.
for jeg har en liten der all maten kommer ut igjen omtrent med en gang han har fått d.
og gjerne lenge etterpå og.
gulper så og si hele dagen, og jeg gjør nesten ikke annet enn å fly og vaske klær. [&:]

så viss d hadde vert noe som kunne hjelpe mot d, så hadde jeg vert storfornøyd.

hikke gjør han masse og, og viss d hjelper på d og. så er jo d bare enda bedre.. [:)]
kanskje jeg skal gå på et annet apotek og høre med de. hehe

Det har gjort hverdagen vår myye lettere iallefall. Vi prøvde kiropraktor, men da gikk gulpinga bort bare for en liten periode...og jeg er ikke spes glad i at lillesnuppa skal knekkes på stakkar :(

Jeg ville absolutt gjort et forsøk hadde jeg vært deg! Er nestle som fører det. Jeg koker det opp sammen med vannet, avkjøler og fordeler på flasker og setter i kjøleskapet som om d skulle vært bare vanlig vann. Vi merka snuppa her la på seg mer med en gang vi begynte med d, holdt på maten og sov mye lengre på natta også.. Eneste at vi måtte kjøpe nye tutter da, hun ga opp etter halve flaska første gangene vi prøvde med 1er tuttene, hehe

okey. da skal jeg jammen meg gå på apoteket igjen og høre. [:D]

her bruker vi tutt nr 2 alt, og d går vel gjennom de?

han legger jo på seg da og vokser godt. men er jo fælt både for mor og unge at han gulper så masse. [&:]

da har eg vert på apoteket og kjøpt resource og nutramigen mme, uten kumelk for å se om d hjelper på all denne gulpingen og. [:)]

så no blir d spennende dager fremover for å se om d hjelper. [:)]

nei, har ikke d. var disse 2 de hadde på d apoteket jeg var på. [:)]

så får prøve de, viss ikke får jeg gå og undersøke hvem som selger d. hehe

Nutramigen behøver ikke å gjøre saken bedre selv om det kan være reaksjon på kumelk. Nutramigen smaker ikke godt og jeg fikk vite i ettertid etter at guttungen vår hadde gått en god stund på Nutramigen at en del får problemer med sprutbrekninger på det og må gå over til noe annet. Nå har gutten vår uten tvil kumelkallergi for han hadde så mye magevondt da han gikk på andre typer mme at det var en lettelse da han begynte på Nutramigen og magesmertene ga seg. Vi fikk en annen type som heter Neocate for å se om det hjalp på all den voldsomme gulpingen og det har gjort en stor forskjell. Nå er det mer normalt der det kommer opp bittelitt når han raper og sånn. Det er ikke sånn voldsomt der han vrenger seg helt nede fra ræva liksom. Han fikk i seg så lite mat her en periode at han sto nesten stille på vekta en hel måned. Han vokste på lengda, men ble bare tynnere og tynnere stakkars. [&:]

Men det er jo verdt et forsøk og fordi om min unge ikke tålte Nutramigen så kan det jo hende at din gjør det. Lønner seg å snakke med barnelege/fastlege som kan skrive ut resept på Nutramigen. For det er jo kjempedyrt å skulle kjøpe det selv. Viser det seg at ungen blir bedre av å gå på Nutramigen så får dere det dekka på blå-resept og betaler ingenting for det. Lønner seg jo stort hvis ungen skal gå på det en god stund. [;)]

ORIGINAL: trønderpia81

Det har gjort hverdagen vår myye lettere iallefall. Vi prøvde kiropraktor, men da gikk gulpinga bort bare for en liten periode...og jeg er ikke spes glad i at lillesnuppa skal knekkes på stakkar :(

Må bare svare på det. De knekker ikke, de presser, og de presser like hardt som om du skulle presset på øyeeplet ditt uten å få vondt. Så det er null vondt for de :)

ORIGINAL: halt0

ORIGINAL: trønderpia81

Må bare svare på det. De knekker ikke, de presser, og de presser like hardt som om du skulle presset på øyeeplet ditt uten å få vondt. Så det er null vondt for de :)

Hehe, var kanskje litt feil ordvalg....:p Jeg har gått hos kiro selv, og veit jo d ikke gjør vondt, men lillesnupp blir iallefall meeeektig fornærma;)

hmm, denne nutramigen var hvertfall ikke en suksess smaksmessig.
men prøver litt til, og ser.

viss d ikke hjelper, får jeg gå tilbake t nan og prøve med resource oppi. [:)]

og hjelper ikke den, får jeg prøve meg på nutramigel. [:)]

ehm, jah. snakk om å være i ørska. [8D]

Back
Topp