til dere som har sånn tykningsmiddel i mme..

x1xAngel_Girl

Glad i forumet
var d helsesøster som anbefalte dere dette?

fikk dere beskjed på apoteket at d helst bare brukes t eldre unger og ikke spedbarn?

og bruker dere d pga mye gulping el?

og får dere slimete og tykk gulp nå?

masse spørsmål, men håper noen kan svare meg på dette.
tusen takk på forhånd [:)]

Tykningsmiddel? Fins det?

okey. tusen takk for svar. [:)]

bare hørt de gulper mindre av d, så tenkte å kjøpe.
men fikk d ikke anbefalt av damen på apoteket, ho sa d var mest brukt til eldre barn. [:)]

hu mi er STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR gulper.. men hu gulper ikke mindre av den grunn altså.. jeg bare begynte med velling jeg.. spurte ikke hs.. er jo ikke hun som bestemmer[8D] man merker jo hvis ungen ikke blir fornøyd med baaare melk.. snuppa mi spiste myyyyye og blei sulten igjen med en gang! what to do?! jo da begynte vi med velling.. altså.. hun spiser like mye.. hun gulper liiiike mye.. men hun klarer å drøyen 3t mellom måltidene.. velling metter mer enn bare melk.. på 3mnd kontrollen sa jeg det til hs og hun sa at det gjorde ingenting [:)]

ops.. kanskje jeg missfårsto?!?!? tykkningsmiddel?!?!?

Når jeg så tykningsmiddel så tenkte jeg automatisk velling, men det var jo litt tidlig å begynne med det når han er 2 mnd og 3 uker *fnis*

Men jeg har ingen anelse på hva tykningsmiddel er, så jeg bare dytter jeg! :)

jeg begynte med velling når snupp var ca 2 mnd[8D] bare litt grøtpulver da.. hs sa at det ikke var farlig når det var så lite.. hadde en skje i 200ml.. på kvleden.. [:)]

Broren til vennina mi begynte når dattern var 2 mnd. Jeg ville ikke ha gjort det, men er sikkert ikke falig.
Hør med HS om det er greit :)

Tykningsmiddel t mme er noe annet enn grøtpulver[;)]
Men det er ikke anbefalt t spedbarn, da den kan være tøff for den uutvikla mage/tarmsystemet.
Skal det brukes til så små babyer så BØR/MÅ da være legen som har anbefalt det!

Men e har ikke villet gitt min unge det. Da har e heller gitt oftere mat.

Back
Topp