Til dere som har plages med halsbrann.

Nøttespire

Elsker forumet
Februarlykke 2022❄️
Maisløyfene 2024
Hallais. Er ca 4 uker på vei(3+5 - 4+0) og jeg har de siste to dagene nå fått halsbrann av alt jeg har svelget. Mat som drikke. Det er sykt irriterende, men jeg bare lurer om det er noen som har noen hjelpemidler for det? :shy:

Hallais. Er ca 4 uker på vei(3+5 - 4+0) og jeg har de siste to dagene nå fått halsbrann av alt jeg har svelget. Mat som drikke. Det er sykt irriterende, men jeg bare lurer om det er noen som har noen hjelpemidler for det? :shy:
Finnes tabletter på apoteket som gravide kan ta! :)

Unngå matvarer med mye syre, som feks tomat, og sterkt krydret mat. Unngå å spise rett før du legger deg. Yoghurt, melk og Biola kan være fint mot halsbrann. Du kan ta Gaviscon eller Novazulid, som er reseptfritt på apoteket. For noen funker det også å spise LoveHearts :)

Jeg brukte reseptfrie tabletter i starten. Novaluzid var enklest å få ned syns jeg, mulig Gaviscon var litt mer effektiv da.
Nå i 3. trimester tar jeg syrenøytraliserende på resept, Omeprazol Pensa 10 mg, men vet ikke når det er trygt å starte på de. De hjelper godt. Hør med legen om ikke tablettene hjelper.

Føler med deg! Er i uke 34 nå og de siste ukene er det så ille at jeg kaster opp av halsbrannen. Jeg tar gaviscon og link tyggis. Hjelper litt der og da men ikke nok syns jeg. Drikker melk og tygger love hearts, fungerer litt det også :p Sover oppreist noen netter, syns det er verst når man ligger

Back
Topp