til dere som har peiling på overlock maskin.

[ Monica ]

Gift med forumet
lurte på ein ting .

hva kan man sy med en overlock maskin ?

tenker da på hvilke plagg eller interiør ting osv

ingen som vet ?

satt og lurte på om jeg ville ha ein sånn maskin men hadde vært kjekt å vite hva man kan sy med den :)

Jeg har ikke så god peiling på overlockmaskinene da, men du kan ihvertfall sy sammen
klær, vesker osv med den. Det som er kjekt med overlock maskinene er at den syr rettsøm, kaster over kanten og klipper kanten i en og
samme bevegelse[:)] Så du sparer masse tid for å si det sånn[:)] Den kan også sy uten å klippe sånn at du kan bruke den som pyntesøm.
Men den kan ikke sy bare rettsøm, knappehull og sånne småting som en vanlig maskin kan gjøre.

ok [:)] takk.

tenkte mest på å sy feks gardiner,puter,og klær men lurer da på om det svarer seg å kjøpe denne (er jo ikke billig :P )

Jeg bruker min til å sy sammen alle klærne jeg syr, men som Kiraoth sier trenger man en vanlig symaskin i tillegg.

Jeg elsker overlocken min, syverden er ikke den sammen uten. [:D]

har en vanlig maskin også da men den er ikke god[:)] (er sikkert innstillingene . mista manualen [8D][:)]

da får jeg tenke masse mere . har jo lysst på men er jo idiotisk å invistere hvis den skulle ende med til pynte gjenstand[:D]

Det er jeg enig i. Jeg sydde masse i flere år før jeg bestemte meg for å investere i min. Funker fint å sy klær på vanlig maskin også, blir bare ikke like "proft", og tar mye lengre tid. [;)]

Back
Topp