Hva var symptomene deres? Jeg har i to dager nå hatt veldig til menssmerter i ryggen, og blir jo derfor veldig redd for at det er en SA på gang
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva var symptomene deres? Jeg har i to dager nå hatt veldig til menssmerter i ryggen, og blir jo derfor veldig redd for at det er en SA på gang
Ingen smerter før blødningen begynte. Startet med små blodspor som etter 2 døgn tok seg opp. Da kom smertene og etterhvert ble blødningen såpass at det ikke var noen tvil om at det pågikk en SA.
Menssmerter kan være helt uskyldigeSå lenge du ikke har sett noe blod så er det et godt tegn. Kramper kan være tegn på at livmoren vokser. Krysser fingrene for at det ordner seg for deg <3
Sånn var forløpet på min SA i uke 8:
Dagen før SAen
- Våknet plutselig opp etter 8 timers søvn og følte meg uthvilt. Hadde tidligere sovet 10-11 timer natten og likevel følt meg trøtt
- Jeg var ikke kvalm, men heldøgnsuggen. Like uggen denne dagen som de tidligere ukene
- På kvelden oppdaget jeg først bittelitt brunt blod. Kort tid etter kom det dråper med rødt blod
(vi hadde hatt sex dagen før, så det kan ha vært pga ømme slimhinner)
Dagen SAen skjedde
- ble vekt i 6-tiden av at jeg hadde litt murrende ubehag bak venstre korsrygg. Ikke i magen, ikke midt på, kun på venstre side.
- Da jeg sto opp var det litt mer blod-slimaktige greier som kom ned i toalettet (beklager detaljer)
- Blødde veldig lite, men tok på bind i tilfelle noe skulle skje. Hadde klart meg uten bind halve dagen.
- Dro på UL, hadde tilfeldigvis bestilt time denne dagen. Der kunne ikke jordmor se et foster eller noe hjerte som slo. Bare en prikk
- Fikk beskjed av jordmor at hvis dette ikke kom ut av seg selv kunne jeg dra på sykehuset og få piller for å starte SAen (før uke 9 får man piller og ikke utskrapning). Fikk beskjed om å IKKE bruke tampong pga infeksjonsfare.
- Senere på kvelden begynte mensensmertene for fullt og blødningen var i full gang. Da var det ingen tvil om at jeg spontanaborterte. Det kom og en stor klump ut etter bare et par timer med kramper. Tok Naproxen for å lette smertene.
Dagen etter SAen
- Blødde fremdeles bittelitt, men ingen smerter eller noe sånt

Første SA (uke 7+) menssmerter og brunaktig utflod noen dager før skikkelig blødning og smerter
Andre SA (uke 6+)blødning og moderate menssmerter
Tredje SA uke 6+)våknet med så kraftige smerter at jeg skalv. Vi dro på legevakten siden jeg lurte på om det var graviditet i eggstokk, men de kunne ikke finne noe -ikke sendte de meg videre heller
Fjerde SA (12+4) startet med mensmurringer i korsryggen og lette blødninger. TUL viste levende foster, fikk beskjed om at morkaken låg nede ved åpningen. Tre dager etter siste tul, og en uke etter første blødning våknet jeg med kramper (rier) om natta, fødte på do
Da jeg hadde SA i uke 6 begynte jeg dagen med litt mer enn vanlig menssmerter i korsryggen. Jeg tok på et bind da jeg dro på jobb, synes det var vondere smerter enn hva som var normalt. Etter noen timer ble smertene verre, og da jeg gikk på do var det litt friskt blod. Jeg reiste hjem og da kom det mer slimete/koagulert blod. Smertene roet seg da dette hadde kommet ut.
Nå har jeg også tidvis menssmerter i ryggen, men ikke så sterke som de var den gangen, og har ingen blødning! Så lenge man ikke blør, tenker jeg at det ikke er farlig![]()
Jeg hadde sterke smerter i mage og rygg de første ukene som gravid. Var tom på legevakta med det (sånn jeg fant ut at jeg var gravid). Mini er 10 uker nåHva var symptomene deres? Jeg har i to dager nå hatt veldig til menssmerter i ryggen, og blir jo derfor veldig redd for at det er en SA på gang
Blødninger er stort sett et dårlig tegn for meg ja. Hadde en liten blødning dagen før tul med mini, og trodde løpet var kjørt da også, men han holdt seg på innsiden til dagen etter termin.Åh jeg beklager at du har måttet gjennom det så mange ganger! Du er skikkelig sterk som fortsetter <3 Ser blødninger har vært et tegn hos deg.. den siste var jo veldig dum da :/
Jeg hadde sterke smerter i mage og rygg de første ukene som gravid. Var tom på legevakta med det (sånn jeg fant ut at jeg var gravid). Mini er 10 uker nå![]()
Blødninger er stort sett et dårlig tegn for meg ja. Hadde en liten blødning dagen før tul med mini, og trodde løpet var kjørt da også, men han holdt seg på innsiden til dagen etter termin.
Åh da tenker jeg du fikk panikk. Godt det var rett før tul <3 selv om du ikke har hatt gode opplevelser med det heller. Veldig godt du fikk til slutt
JeppÅh solskinnshistorie! Var de som mensensmerter da?
De var vonde ja! Hvor langt på vei er du? For noen uker siden hadde jeg med menssmerter i korsryggen, ble så klart bekymret. Men det ga seg etterhvert, kan fremdeles ha lette menssmerter da, men ikke så bekymret nåSå de var veldig vonde, altså? Mine er jo ikke kjempevonde, men jeg kjenner dem... og de har holdt på i to dager... beklager at du måtte gjennom detdu har rett i blødninger, men man er jo så redd for at de plutselig dukker opp’

Begynte å spotte noen dager først uten noe som helst smerter. Den dagen jeg begynte å blø ordentlig kom også smertene. Intense menssmerter både i mage og korsrygg. Smertene tok seg opp med blødningene.
Har hatt noe murringer i korsryggen nå også, samt litt menssmerter som kommer og går men ingen blødning. Kan ikke sammenlignes med smertene av en SA. Har forstått det slik at det er veldig vanlig med menssmerter pga at livmora vokser![]()
Hadde MA uke 16, men fosteret var død 10+4. Endte egentlig i Sa siden operasjonen blei utsatt noen dager. Men starta med smerter i magen og blod 3 dager før. Våknet av små rier og fostervann/blod som rente ut. Fødte i dusjen. Men alt kom ikke ut så måtte hasteoperere og mistet 2,5 liter blod fordi navlesnoren og morkaken var igjen. Etter en mnd blødde jeg like mye og måtte operere igjen fordi de ikke hadde fått ut alt første operasjonen. Men sett i ettertid burde jeg visst noe var galt da alle symptomer forsvant etter uke 10