Til dere som har opplevd MA

xoxojallagirl

Glad i forumet
Himmelbarn
Sensommerbarna 2019
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg hadde en tråd der jeg spurte om SA, så nå er jeg interessert i å høre dere som har opplevd MA spesielt!

Hvor langt var du da du fant ut av det?
Var det en grunn til at du fikk det sjekka?
Hadde du sett hjerteaktivitet før MA?
Når sluttet fosteret å utvikle seg?

Knowledge is power <3

Var 11 uker på vei
Hadde hatt små dråper med blod innimellom men det var aldri mer en en gang også blei det borte men så kom det tilbake og forsvant igjen og holdt på sånn i noen uker trur jeg så reiste til slutt til legen og fikk ultralyd
Hadde ikke vært på ultralyd før vi var der når den var død, den hadde sluttet og utvikle seg i uke 7
Mistet kvalmen rundt uke 7 husker jeg i 2 dager eller noe men den kom tilbake så jeg tenkte ikke noe over det og alle sa jo at det var normalt noe det også er

Hadde en mindre blødning 6+6. Var på TUL dagen etter, gyn var usikker på om det var liv. Målte hcg ved blodprøve dagen etterpå, samt 2 dager deretter. Prøvesvarene viste for liten økning i hcg. Ny ul 7+6, konstatert BO. Cytotek tatt 8+0.

Ble oppdaget 14+4. Var egentlig på UL for duo test. Men da var babyen død. Hadde sett liv på UL 11+5. Ble tatt UL da for å sende henvisning til duo-testen (bor et stykke fra sykehus som utfører den sjekken)
Merket ikke noe da jeg fortsatt var kvalm hele tiden. Kanskje en lett bedring fra kvalmen fra uke 13, men den var fortsatt tilstede.
Babyen ble målt til litt mindre enn 11+5. Og var 12+0 i str da han kom ut. Hadde vokst lite på slutten. Jeg vet han levde da jeg var 13+0, for sjekket hjertelyden selv den dagen før vi fortalte familien + ungene.
Følte meg jo ganske trygg da vi så liv på UL rett før jeg var 12 uker. Snart 3 mnd siden jeg mista han :Heartblue

Det sluttet å utvikle seg før uke 5
Bekreftet i uke 10.
Ingen blødninger.
HCG steg som normalt, men jeg hadde tidlig en sterk følelse av at det ikke var et «ekte» svangerskap. Mye fordi symptomene forble milde. De to gangene jeg har bært fram friske barn, har det økt på med symptomer dag for dag i de første ukene.

Har opplevd MA tre ganger nå, to ganger begynte jeg å blø litt, denne gangen fikk jeg bare en veldig ekkel følelse, som viste seg å stemme..

Fant det ut når jeg trodde jeg var 9+1. Babyen ble målt til 9+3. ingen ting som var unormalt. Fikk bare skikkelig dårlig følelse. Så gikk til en sjekk.
dette var i juni. I dag er jeg 9+1 igjen. Har satt opp tid på mandag for ny ul.
så hjertelyd i uke 6.

Var på ultralyd en gang mellom 11 og 12 uker, begynte tilfeldigvis å blø dagen før timen. Fikk bekreftet at det ikke var noe liv og at fosteret tilsvarte 8 uker og noen dager. MA er kanskje det jeg er mest redd for denne gangen siden jeg ikke hadde noen tegn på at det hadde gått galt før flere uker etter.

Ble oppdaget 14+4. Var egentlig på UL for duo test. Men da var babyen død. Hadde sett liv på UL 11+5. Ble tatt UL da for å sende henvisning til duo-testen (bor et stykke fra sykehus som utfører den sjekken)
Merket ikke noe da jeg fortsatt var kvalm hele tiden. Kanskje en lett bedring fra kvalmen fra uke 13, men den var fortsatt tilstede.
Babyen ble målt til litt mindre enn 11+5. Og var 12+0 i str da han kom ut. Hadde vokst lite på slutten. Jeg vet han levde da jeg var 13+0, for sjekket hjertelyden selv den dagen før vi fortalte familien + ungene.
Følte meg jo ganske trygg da vi så liv på UL rett før jeg var 12 uker. Snart 3 mnd siden jeg mista han :Heartblue

Nei uff så utrolig uheldig du var! Man skal jo kunne føle seg veldig trygg så «langt» ute i graviditeten! Må ha vært utrolig tungt :(

Har opplevd MA tre ganger nå, to ganger begynte jeg å blø litt, denne gangen fikk jeg bare en veldig ekkel følelse, som viste seg å stemme..

Ufff stakkar :( så utrolig synd du har opplevd så mange ganger!!

Fant det ut når jeg trodde jeg var 9+1. Babyen ble målt til 9+3. ingen ting som var unormalt. Fikk bare skikkelig dårlig følelse. Så gikk til en sjekk.
dette var i juni. I dag er jeg 9+1 igjen. Har satt opp tid på mandag for ny ul.
så hjertelyd i uke 6.

Det er så skummelt! Skjønner godt du har satt opp ny. Urettferdig at det skjer etter man også har sett hjerteaktiviteten :( Er redd selv, men må vente til 3. februar med å få vite om alt er greit. Var fint 8+0, men man vet jo aldri etter :(

Var på ultralyd en gang mellom 11 og 12 uker, begynte tilfeldigvis å blø dagen før timen. Fikk bekreftet at det ikke var noe liv og at fosteret tilsvarte 8 uker og noen dager. MA er kanskje det jeg er mest redd for denne gangen siden jeg ikke hadde noen tegn på at det hadde gått galt før flere uker etter.

Ååh så ekkelt å ha gått en liten stund uten å vite noe :( er virkelig skummelt. Skjønner du er redd. Er det selv!

Det er så skummelt! Skjønner godt du har satt opp ny. Urettferdig at det skjer etter man også har sett hjerteaktiviteten :( Er redd selv, men må vente til 3. februar med å få vite om alt er greit. Var fint 8+0, men man vet jo aldri etter :(
Nei er liksom det. Skal nå i uke 9+3 og har i uke 12.

Nei uff så utrolig uheldig du var! Man skal jo kunne føle seg veldig trygg så «langt» ute i graviditeten! Må ha vært utrolig tungt :(
Man skal være ganske trygg da ja. Men noen ganger går det galt likevel...
Det var en helt grusom beskjed å få. Hele livet ble snudd opp ned på sekunder, og alt vi hadde sett for oss var plutselig bare borte vekk...Og det er ingenting man kan gjøre.. Hadde termin på skjærtorsdag. Og syns fortsatt det er sårt med alle som har termin i april...
Vet fortsatt ikke om det er liv i magen nå. Har ikke blitt kvalm enda, og det har jeg bare dårlig erfaring med fra tidligere. Mista i SA en gang, og da var jeg ikke noe kvalm... Så er veldig avventende med å glede meg over denne graviditeten da..

Er det slik at symptomer henger sammen med ma og sa? Trodde dette ikke hadde så mye sammenheng jeg. Nå ble jeg redd selv her. Har symptomer men ikke sånn ekstreme ennå. Er bare 7+0

Er det slik at symptomer henger sammen med ma og sa? Trodde dette ikke hadde så mye sammenheng jeg. Nå ble jeg redd selv her. Har symptomer men ikke sånn ekstreme ennå. Er bare 7+0
Jeg hadde helt likt svangerskap med alle tre første. Kun den siste som endte i MA. Nå har jeg svangerskap nr 4 og alt er mer. Mer kvalm. Mer av alt. Er fremdeles bekymret. Min erfaring er at symptomer eller ikke har ikke noe å si for MA.

Jeg hadde helt likt svangerskap med alle tre første. Kun den siste som endte i MA. Nå har jeg svangerskap nr 4 og alt er mer. Mer kvalm. Mer av alt. Er fremdeles bekymret. Min erfaring er at symptomer eller ikke har ikke noe å si for MA.
Det var litt betryggende! :)

Back
Topp