Til dere som har hunder evt. andre husdyr!

Elvana

Gift med forumet
Hvordan introduserte dere babyen for hunden/dyrene? Hvordan reagerte den/de da, og hvordan er den/de nå?

Vi har to hunder. Når vi kom hjem fra sykehuset fikk hundene lov til å snuse på henne, de var veldig ivrige og hadde veldig lyst til å slikke...spesiellt på hodet. Det fikk de ikke lov til, det holdt virkelig i massevis med snusingen. De første nettene reagerte de når hun gråt, de pep litt men det ga seg etter noen dager. Nå er de rett og slett ikke så veldig interesserte lenger. Kun om vi oppfordrer til å hilse og evt. kommandoer.

Mannen hadde med hjem filler ol fra sykehuset med masse babylukt på som hundene fikk.

Kom hjem og ingen av hundene ville ha noe med henne å gjøre, snudde seg ordentlig utilpass bort.
Endte opp med at de ble med på badet og skiftet en dritt bleie og fikk lukte på bleia, etter det var hun endel av familien.

Katten tenkte jeg ikke så hardt på, han la seg og kikket litt på henne før han gikk videre.

her fikk hun snuse og hilse på når vi kom fra sykehuset. hun reagerte med å bjeffe hver gang hun gråt den første helgen og jeg tenkte at dette blir fint hvis hun skal holde på med det. men nå er hun med på bade å skifter bleie ellers bryr hun seg ikke. 

Sambo hadde med hunden når han henta oss på sykehuset[:)] det har gått som en drøm!=) Hu "nusser" han på kinnet og prøver så å finne litt melkerester og sånn hver morgen når jeg setter han i vippestolen! Når jeg spør hu: "hvor er Tobias?" så loggrer hu å setter seg vedsiden av han! Han har begynt å smile når han ser hu[:D] Har ikke noe problem med å gå fks på do og la de være aleine i stua. Men nå vil som regelt hunden være med meg på do..hehe skikkelig mammadalt, men har ikke blitt noe sjalu..hu er mer sjalu på kattene igrunn!! Men nå stoler jeg ganske 100% på hunden min, og er ganske trygg på hu[:D]

mannen tok med et teppe og noen klær som luktet mini! Bikkja lukta som bare det.. Når vi kom hjem så gikk jeg inn til bikkja først! å ga han 100%oppmerksomhet før mannen og lille trollet vårt kom inn.

Da satte vi bilsete på gulvet å lot bikkja lukte, han luktet og luktet og syntes dette var kjempe spennende..!

Det har gått over all forventning! Han passer alltid på at en av oss reagerer hvis trolle vårt gråter.. han er med inn på badet når vi skifter bleie eller bader han...!

Hvis vi har vært ute på trilletur, å mini sovner i vogna, å jeg lar han sove videre i vogna, da blir han helt fra seg siden han ikke vet hvor babyen er...[:)] han løper rundt å sjekker alle rom, senga i stua, sofaen overalt, så da må jeg vise han at babyen ligger i vogna, å da er alt greit...![8D]

vi har pusekatt.. en gedigen hannkatt.. han ser litt skummel ut men er verdens snilleste katt.. når vi kom hjem fra sykehuset var han jo veldig nyskjerrig på hva vi hadde med oss hjem.. ( jeg har ett bilde av at pusen koser med magen min, elsker d bilde altså) vi la christian på sofaen også holdt sambo pus åsså fikk han lukte på christian.. vi gjorde d noen ganger og han har akseptert at christian er her... nå ligger pus å passer på christian hvor hen han er. om christian ligger i vuggen sin å skal såve, så ligger vår pus på gulvet ved siden av eller i vår seng og passer på. å når vi da henter han så følger pusen etter oss... en herlig og nydelig katt vi har..

Da storebror ble født hadde pappan med ei lue hjem som hunden vår fikk snuse på før vi kom hjem. Vi har en ekstremt riolig og snill hund så har ikke vært noe problem. Med lillesøster denne gang gjorde vi ikke noe spesielt. Virket som hun tenkte "ånei, ikke enda en baby" når vi kom hjem med en til, hehe... Men det går så greit att. Hun bryr seg ikke om henne i det hele tatt egentlig. Men blir litt innpåsliten til oss voksne pga at det blir lite turer bare..... Det bedrer seg vel mot våren nå¨r vi kan trille litt mer ute! [:)]

Back
Topp