Til dere som har hatt SA og er gravide igjen

Snuppeluppe

Gift med forumet
Har dere fått beskjed  av lege/jordmor om å holde dere unna samleie og orgasme? [8|]
Eller var det greit å ha orgasme selv om man har mistet tidligere?

jeg fikk beskjed om å holde meg bort fra det fram til uke 20.. mista før jeg ble gravid med nummer 2..

ORIGINAL: annelis

jeg fikk beskjed om å holde meg bort fra det fram til uke 20.. mista før jeg ble gravid med nummer 2..

I hvilken uke mistet du? Hvorfor fikk du beskjed om det?
Jeg har mistet i uke 14 og uke 5+3, men ikke fått beskjed om orgasme er farlig....Man mister vel ikke pga orgasme?

ORIGINAL: Jentepus

ORIGINAL: annelis

I hvilken uke mistet du? Hvorfor fikk du beskjed om det?
Jeg har mistet i uke 14 og uke 5+3, men ikke fått beskjed om orgasme er farlig....Man mister vel ikke pga orgasme?

mista i uke 8.. å da jeg ble gravid igjen, og jeg fikk en liten blødning i uke 8-9 fikk jeg beskjed om å ikke ha sex, orgasme sa hun ikke nå om..

Det er en leve regel, at man ikke skal ha sex om man blør, og at man skal vente ca 1 uke med sex etter at man har sluttet å blø.. Utenom det skal det ikke ha noe å si om man har sex, orgasmer etc.. 

Nei, har ikke fått høre det. Jordmor sa til meg at det bare var å kjøre på (frittalende jordmor[;)] hehe) også når jeg var gravid, og at det aldeles ikke var farlig. Har du mista flere ganger da eller? Syntes dette hørtes merkelig ut.. Hun må da itilfelle ha begrunnet det?!

Jeg har vært hos jordmor i dag, og hun sa at orgasmer/samleie ikke er farlig, selv om man har hatt en eller flere SAer tidligere.
Jeg har ikke blødd noe i dette svangerskapet, heldigvis. Så da har jeg fått svar. Takk til dere jenter som svarte meg også [:)]

Back
Topp