Til dere som har hatt SA/MA etc. kan dere hjelpe meg?

Lehcar

Elsker forumet
Jeg mistet og hadde en utskrapning for 5 uker siden.
Har ikke fått mensen ennå, og venter og venter og håper...
Kommer den ikke snart?
Dette er første gang i mitt liv, der jeg faktisk går og intenst ønsker
at mensen skal komme!!!

Hvilken erfaringer har dere? Hvor lang tid gikk det for dere, før dere fikk mensen tilbake?
Og til dere som nå er gravid etter en SA/MA, hvor lang tid tok det for dere å
bli gravid igjen???

Håper på mange svar... er litt lei av å vente...
Vi vil så gjerne prøve å bli gravid igjen så fort som mulig!!

Med vennlig hilsen
en utålmodig Lehcar som venter spent på svar (...og mensen...)

Heisann...
Jeg hadde en sa i midten av august og fikk mensen igjen allerede 9. september. Det som er litt rart for min del, er at det virker som den lar vente på seg denne mnd. - og jeg vet at jeg ikke er gravid.
Når det gjelder å bli gravid etter en sa, så sa legen min at man er ekstra fruktbar etter en sånn hendelse.
Lykke til!!! [:)]

Hei! Det er fryktelig å ha en SA. Jeg hadde det selv i 2001. Kan dessverre ikke huske hvor lang tid det tok før jeg fikk mensen igjen, men legen anbefalte meg å vente 3 måneder før jeg prøvde å bli gravid igjen. Dette har de heldigvis gått bort fra nå. Men jeg ventet de 3 månedene, og det tok enda 3 måneder til før jeg ble gravid. Håper det går fortere for deg.[;)] Lykke til!!

Hei tryllering!
Jeg er så lei meg på dine vegne[&o] Håper det lykkes for deg snart.

ORIGINAL: tuppen

Hei tryllering!
Jeg er så lei meg på dine vegne[&o] Håper det lykkes for deg snart.

Tiden vil vise.... Takk for omtanken! [:)]

Takk for svarene tryllering og tuppen!

Vi fikk beskjed om å vente til neste mens, før vi prøvde igjen...
Men... mensen er vekk... hvor blir den av?
Holder ikke ut å vente...

41 dager gikk det fra jeg hadde SA til mensen kom tilbake!

hei. Jeg hadde en sa i mai og da fikk jeg mensen 5 uker etter. Da hadde jeg den mensen også fikk jeg ikke mensen mer :) Så det gikk fort. De sier jo det at etter en sa så blir de aller fleste fort gravid igjen. Slapp av og ikke tenk så mye på det, vet det er lett å si mend et var det eneste som hjalp med meg. De sier jo at jakter du på lykken så kommer den ikke. Ligger kanskje noe i det? Masse lykke til. klem

Jeg funderer på det samme selv her jeg sitter. Hadde nettopp sa. Var ferdig med å blø for fire dager siden trodde jeg. Hadde da begynt å blø mandag for to uker siden, det slutta for å begynne igjen helga samme uke. Det blødde da ei uke etter at jeg var på sykehuset. Men så begynte det igjen i dag.... Hva er det for noe tull? Vet ikke om det er mensen eller annen blødning. Det skal vel ta 3-6 uker før man får mensen igjen fikk jeg beskjed om.

Om å vente har jeg fått mange forskjellige beskjeder. På legevakta sa vakthavende at jeg bare skulle hoppe i køya med engang jeg slutta å blø. På sykehuset sa de jeg måtte vente tre måneder (litt prippen lege i utgangspunktet, dumme dame)

HEISANN

Så trist at du opplede dette da! Har nettopp vert igjennom det samme[:(]...
Hos meg tok det 8 uker før jeg fikk mensen igjen hadde noen få småblødninger innimellom!
Tror det er veldig individuelt hvor kjapt mensen kommer tilbeke...men jeg lurte også fælt på dette her.
Tror jeg har lest at det tar 3-6 uker...tok litt lenger tid med meg da...
Håper du snart kommer igjenge igjen, og masse lykke til med ny prøving... håper spiren sitter, og blir sittende for både deg og alle andre snart.

Jeg har også hatt en abort... Jeg småblødde litt nå og da rundt abort tiden, men min første ordentlige mens fikk
jeg ca 29 dager etterpå... Legene sa at jeg kunne begynne å prøve igjen etter den første ordenltige mensen.

Det å miste er utrolig trist og vondt... Ønsker alle sammen her masse lykke til med
videre prøving, og neste gang skal ALT GÅ KJEMPE BRA[:)]

Hei jeg mistet i Mai og det tok fem uker til mensen var tilbake men problemet mitt er at den er fortsatt uregelmessig går en uke noen ganer over det å over tiden.
Lykke til og håper det klaffer for dere snart
klem

Det er litt rart at det er så mange ulike beskjeder om når en kan prøve igjen. etter min SA spurte jeg fastlegen min om dette, hun mente at det var vanlig å vente til etter første mens, men så var jeg på UL for å se til at alt var kommet ut, sa den legen at siden det så bra ut var det bare å kjøre på!

Hadde SA i begynnelsen av juli,fikk mensen nøyaktig 4 uker etterpå(28 dg syklus),men etter det har den ikke kommet-trodde ikke jeg var gravid etter en negativ test,men tok den bare litt tidelig. Jeg var veeeldig fruktbar,tydligvis,etter SA'en.
Lykke til!

Hei!
Jeg hadde en SA i midten av august - utrolig trist, du tror liksom ikke at det hender DEG. For meg er det utrolig godt å lese at det har hendt så mange andre også (misforstå meg rett; det er selvfølgelig ikke GODT at flere aborterer, men at det er flere i samme "båt" som meg!). Det virker ikke som folk vanligvis snakker om dette, men inne på forumet virker det nesten vanlig å spontanabortere. Deilig å lese at flere blir gravide igjen veldig fort. Håper også at dette skjer med meg. Selv tok det ca 4 uker før jeg fikk mensen igjen, og hvis mensen er i rute skal jeg få den på nytt i morgen. Foreløpig ingen tegn på mensen. Ikke godt å vite hvor lang syklus jeg har heller, ettersom jeg har gått på p-piller de siste 10 årene. Regner ikke med at jeg er gravid, siden samboeren min var bortreist de dagene jeg var mest fruktbar (typisk!!). Men jeg håååper! Smør deg med tålmodighet, Lehcar! Den kommer nok så fort kroppen er "klar" igjen! Men jeg skjønner deg veldig godt, har akkurat opplevd det samme. Tvi, tvi!

Hei.
Jeg har hatt 2 spontan aborter. Hadde en i noveber 04, og en i apil 05. Mensen kom ca 6 uker etter sontan aborten. Nå er jeg gravid igjen i 11, snart 12 uke, og akt ser ut så det går bra denne gangen. Gi ikke opp håpet. Jeg klarte å bli gravid tre ganger på under ett år, så det kan sikkert gå relativt fort for deg også.
Vet hvordan du har det, men alt kommer til å bli bra til slutt[:)]

Takk til dere alle som har svart meg...
Kjekt å få så mange støttende og trøstende ord fra dere!
Hverdagen blir litt hyggeligere på grunn av dere.
Og basert på deres erfaringer, så skal nok mensen være like rundt hjørnet nå.
Håper det!

Med vennlig hilsen
Lehcar

hallo! hadde SA for 2 uker og 1 dag siden, ble utskrapning, og fikk derfor beskjed vente 2 uker med sex. Legen sa dagen etter utskrapning at det var å regne som dag 1 i syklus, og at jeg kunne prøve i igjen når hormonene mine var ilage igjen. Vi begynnte da å prøve i går vi da :P Mamma hadde SA hun ble gravid nøyaktig en mnd etterpå med lillebroren min, så jeg går for den!

Hm.... tante rød lar ennå vente på seg!
Det er nå 6 uker siden utskrapningen.....
Er det ingenting man kan gjøre selv, eller må man bare sitte å vente???

Back
Topp