Til dere som har hatt planlagt keisersnitt!!?

*MammaTonje*

Gift med forumet
Ett par spørsmål:

Hvorfor valgte dere dette/Måtte dere ha dette?

Og hva må til for og få dette?

Og vis dere har født vanlig også, hva var værst/best?

Og hvordan ble arret etterpå?(Legg gjerne ved bilde vis du vil det[:)])

Takker så mye for svar på forhånd!![:)]

dytt

Ingen som har hatt det eller??[8|]

Ville ha det selv pågrunn av at jeg har en brokk, legene mente at det ikke hadde noe å si. Men jeg ga meg ikke for jeg vet best selv hvordan det er når jeg må bruke magemusklene å hvor jævlig vont det er, måtte krangle,grine å det ble et veldig utrivelig møte. Jeg holdt på å gi meg men mannen min ga seg ikke å han sa at vi dro ikke derifra før vi fikk time til keisersnitt. Fikk dato og klokkeslett der å da men da var det kun en mnd. til termin.Så jeg gikk nesten hele svangerskapet å grudde meg å var redd for hvordan det skulle gå på fødselen. Har født to på vanlig måte før å det er vel den beste måten. Arret er helt fint, ca 10cm.

ORIGINAL: *LiseT*

Skal du ha det?

Jeg vet ikke egentlig! Har litt lyst til det pga hvordan sist fødsel var![:o] Men på en annen måte vil jeg føde normalt! Men vet ikke om jeg tør!

Jeg svarer selv om jeg ikke har hatt KS, men fordi jeg skal ha det[;)]

ORIGINAL: ~Gravid~Berta~

Ett par spørsmål:

Jeg må ha KS pga en skade jeg fikk sist fødsel. En annen grunn er at jeg opplevde en traumatisk fødsel sist gang - så hadde jeg ikke fårr skaden, hadde jeg likevel "valgt" KS.

Og hva må til for og få dette?
Som regel må en til samtaler med JM, overlege og eventuellt psykolog for å kartlegge hvorfor du ønsker KS (hvis det er eget ønske). Mange opplever dette veldig vanskelig, og at de blir overkjørt/prøvd å overtales til vaginal fødsel.

Jeg kan på forhånd si at jeg vet at KS mitt kommer til å bli en bedre opplevelse enn sist fødsel. Jeg er forberedt på smerter i etterkant og eventuelle komplikasjoner, men det hadde jeg også under og etter sist fødsel.

Og hvordan ble arret etterpå?(Legg gjerne ved bilde vis du vil det[:)])
Hihi, håper iallfall på et ok arr, og skulle det bli helt grusomt så får jeg spare til en liten bukplastikk[;)]

Takker så mye for svar på forhånd!![:)]

Ja leste fødselshistorien din! Forferdelig hvordan du ble behandlet[:'(] Min jordmor overkjørte meg totalt, og jeg følte hun prøvde å få ting til å gå fortere enn det skulle gått, hun kjeftet på meg hele tiden, og gidde meg 0 støtte!!

Fordi jeg ville dette. Var hos samtale med en overlege på sykehuset, og han fortalte meg at det til syvende og sist er DU/VI som bestemmer hvordan vi vil føde. Men de får det jo til å virke som om det er de som bestemmer.
Hvis du ønsker keisersnitt, så er det ingen som kan komme å si at du ikke kan. Eneste grunnen til at de sier at du bør føde vaginalt er dette med bakterier som overføres til barnet via normal fødsel.

Og hva må til for og få dette?
Få henvisning av fastlege til en lege på sykehus (IKKE JORDMOR; for de mener de kan og vet alt som er best) Og så tar du en prat med legen, og sammen blir dere enige om keisersnitt.

Jeg har kun KS å vise til, og det var helt konge. Var oppe å gikk dagen etterpå, og ville aller helst reise hjem[:D] Har vært heldig, men har hørt flere som har vært like heldige

Og hvordan ble arret etterpå?(Legg gjerne ved bilde vis du vil det)

Har desverre ikke noe bilde nå, men det er under trusekanten, og du ser det nesten ikke. Har trukket seg veldig sammen, så er kanskje 10 cm langt.

Stå på, det er du som bestemmer, og ingen andre. De vil bare få oss til å tro noe annet.

Lykke til

Back
Topp