Til dere som har hatt barn i seteleie!

Rosita33

Flørter med forumet
Lurer på hva skjer med fødselen (vanlig ikke keisersnitt). Hvordan er det oppfølging på sykehus. Er det vanlig å ha ultralyd ofte før termin? Lar legene gå over termin eller setter igang fødselen før termindato p.g.a. nok plass i bekkenet?

Babyen min ligger kanskje i seteleie, skal på ultralyd (vet ikke når enda). Har ikke lyst på keisersnitt....

du kan få tilbud om å prøve å snu den.
Jeg fikk valget mellom vanlig fødsel eller keisersnitt.
Visst jeg valgte vanlig fødsel måtte jeg på et større sykehus. Måtte også ta røntgen av bekkenet for å se om det var stort nok til
å kunne føde normalt.

Jeg valgte keisersnitt. Å er så glad for det.

Var kansje ikke det svaret du var ute etter men..

Jeg var på UL i uke 38 da jordmor mistenkte at han lå i seteleie.. Tok røntgen av bekkenet samme dagen.. Ble også sjekket med UL når jeg ble lagt inn med vannavgang 7 dager over termin. Så spontan fødsel som ikke ble satt i gang..

Ellers hadde jeg grei oppfølging under fødselen, fra aktiv fødsel på 3 -4 cm var jeg aldri alene uten jordmor tilstede som overvåket det meste, når trykkingen begynte hadde jeg enda flere jordmødre,barnepleiere,studenter, 2 fødselsleger og en barnelege tilstede.. Ble klippet og gutten tatt med tang..

Lykke til med Ul [:)]

Jeg vil først av alt anbefale deg å prøve vendingsakupunktur[:)]

Jenta mi lå i seteleie iallefall fra uke 28, og frem til 37.
Da var jeg på vendingsakupunktur 3 dager før jeg skulle på vendingsforsøk.
Jenta snudde seg dagen etter at jeg hadde fått akupunktur.

(Man har selvfølgelig ingen garanti, men det er i mine øyne vel investerte 500 kr)

Dersom hun ikke hadde snudd seg, hadde jeg først forsøkt ytre vending.
Og dersom hun fortsatt ikke snudde seg var planen å forsøke på setefødsel (hadde minimalt lyst på keisersnitt)

Jeg var til kontroll for å bekrefte seteleie i uke 37, og fikk grundig sjekk av både meg og babyen..
Jeg blei satt i gang da jeg var 37 + 4, fordi jeg hadde begynt med åpning uten rier, og hadde lang vei og reise, så de ville ikke risikere transportfødsel.. Tror ikke de setter i gang en setefødsel om de kan slippe, men de gjorde det nå med meg..
Var noen dager på sykehuset , og blei sjekka regelmessig, både vanlig og med ultralyd..
Under fødselen fikk jeg kjempegod oppfølging! Jordmor var hos meg hele tiden når riene blei sterke, og når jeg begynte å få pressrier så kom legen.. Det var faktisk jordmor, barnepleier, to barneleger og en legestudent med i tillegg til meg og sambo..

Alt i alt en PERFEKT fødsel! Skulle gjort det igjen NÅR som helst.. [:)]
(Jeg hadde født en gang tidligere da..)

Back
Topp