Til dere som har gått fra hverandre, skolevalg?

sukkerklumpen

Flørter med forumet
Hei,

min sønn er bare 3 år enda og jeg bor i samme kommune som vi gjorde før vi gikk jeg og barnefaren gikk i fra hverandre. Han flyttet til en annen kommune som er en halv time unna med bil. Jeg tenker på når sønnen min skal starte på skolen, og da hvilken skole. Vi har delt foreldreansvar og 50/50. Faren sier han skal flytte nærmere før skolestart, men garanterer ikke at han vil flytte i samme kommune som meg. Men nabokommunen som er 10 min med bil. Jeg er i et nytt forhold der han har unge fra før og jeg vil gjerne ha en til med tiden og kommer ikke til å flytte herifra. Vet vi må bli enig om skolekrets, men lurer på om det er flere som har vært i samme situasjon som kan komme med råd? Det er en stund til, men bekymrer meg litt over det. Han har bostedsadresse hos meg nå. Til info har faren ny dame, men ingen unge der (usikker om det blir) og jeg mener og har sagt til han at det beste for sønnen vår er at vi begge bor i samme kommune. Tenker på omgangskretsen hans og fritidsaktiviteter. Han er i fra den kommunen han vil flytte til (nabokommunen), jeg flyttet hit for en stund siden når vi ble sammen og det er langt til min hjemplass. En annen relevant ting er at jeg jobber dagtid her, mens faren jobber turnus borte og har fri når han har sønnen.

Takk for svar xsmile2
 
Last edited:
Bor du i samme kommune som dere bodde sammen syns jeg han bør ta hensyn til det og at dere velger skolekrets nærme deg.
 
Hvis barnet står som bosted hos deg så er det den skolekretsen han tilhører, og automatisk får tildelt. Hvis han skal ha skole i annen kommune tror jeg barnet må endre å ha bosted hos far.
 
Back
Topp