Til dere som har flaske barn

Moshi girl

Elsker forumet
Mailykke <3
Hvor mye ml får de per måltid? Og er mengden mme det samme som mengden mm? Kan liksom ikke forstå at vesla får for lite mat fordi jeg kan pumpe it 100-150 ml, og er 150 ml mme hun har fått som tillegg fordi jeg trodde hun fikk for lite. Hun virker i tillegg mer mett når hun får på flaske vs amming

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hei,

Vesla her får 150 ml hver fjerde time. På natten er det ingen mating. Hun legger seg 21:30 og sover til 06 på morgenen. Det har hun gjort siden hun var litt over en måned gammel.

Der sies jo at mme metter mer en mm.
Mm er lettere å fordøye for babyen, og derfor er det vanlig at de som ammer må gi mat hyppigere enn de som gir mme. (Snakker av egen erfaring.)
Mme gjør at babyen holder lengre på mettheten.

All brystmelk er jo også forskjellig, noen har ordentlig fet melk- nærmest som fløte, mens andre har mer vannbasert tynn og ikke fullt så mettende melk.

Her spiser hu 140-180 ml hver 3-4 time...ofte sover hu fra 21-22 til 8-9 uten no mat...
Wow !!!
Heldig du er:) Håper vesla snart sover så lenge hun også. Det har hendt to ganger at hun har sovet fra 21:30-09:30, men da måtte jeg gå inn på rommet hennes å se til henne- ble litt bekymret . Men der lå hun med hendene over hodet og snorket så søtt :)

Blander alltid 180 ml som blir til 200. Varierer hva han drikker av den, men er forskjell på mme også. For lillemann får nutramigen. Og der skal jeg gi 30 ml mer enn på mam ha 1. men jeg lar han selvregulere. Så han drikker det han vil ha.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her er lillemann 12 uker og får 210 ml ca hver 4 time :) Nettopp hatt et økedøgn, så ikke alle flaskene som er tom når han er mett :) Han legger seg kl 21 hver kveld, og da våkner han alt fra 3-7 på morningen og skal ha mat, og så sover han alt fra 3-5 timer til etter det :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Her er han 7 1/2 uke og får 150ml 5 ganger i døgnet. (Kl 04-8-12-16-20)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp