Til dere som har født flere ganger!

nysmurf

Flørter med forumet
Det sies jo att fødsel nr to eller tre for den saksskyld går fortere enn første gang. Har det vært tilfelle for deres del???
 
Hei :) begge mine fødsler har gått ganske kjapt :) ca 7 timer med første og 6,5 timer med andre :) Den største forskjellen var vel at alt kjentes tyngre ut med Nr 1. Da varte pressriene i ca 1 time og jeg var utslitt, mens på Nr 2 kom frøkna på første pressrie... Nå skal det jo sies at jeg lå i seng mesteparten av tiden med Nr 1 (anbefales IKKE) , men med Nr 2 gikk jeg konstant og fødte stående (virkelig å ANBEFALE) Nå venter jeg Nr 3 og er veldig spent på om denne blir annerledes eller lik de andre :) Brukte ikke noe smertestillende overhodet på noen av de, og mener og huske at smertene var omtrent de samme og like vonde på begge :)
 
Tusen takk for svar :) Fødselen er nok det jeg bekymrer meg mest for denne gangen. For det gikk så himla fort sist gang. Litt redd jeg ikke skal rekke ned på sykehuset. Brukte 3,5 time fra alt startet. Å det att jeg trodde jeg måtte på do Å bæsje Var jo ikke det. Skjønner jeg våknet klokken seks på morran å følte jeg var litt uggen i magen å måtte bæsje. Går på do å presser som bare det. Var ille godt.. Men når det ikke ga seg å det ble verre så skjønte jeg jo det att fødselen var i gang.
 
Brukte 30  timer på første fødsel, men den var så og si smertefri.
4 timer på andremann, forferdelig fra første ri og endte med at guttungen kom ut hjemme på baderomsgulvet.. Vi var på vei ut til bilen da pressriene plutselig begynte, heldigvis fikk de sendt både ambulanse og legehelikopter med jordmor i. 
Neste gang drar vi på første ri, og jeg SKAL ha epidural!!
 
Her startet det forsiktig med ubehagelige mase-rier som i løpet av neste morgen tok seg opp til svake men ubehagelige ekte rier. Disse tok seg stadig opp i smerte, og vel 50 timer etter første regelmessige takene (mase-riene) var snuppa født... Jeg håper virkelig det går fortere neste gang :p 2.5 våkennetter med rier trenger jeg ikke igjen!
Hadde epidural de siste timene, men den funka bare helt til de satte på dryppet.
 
Back
Topp