Til dere som har født før

Første fødsel planla jeg en laaang fødsel som alle sier og å bruke badekar å ha null smertestillende. Ga også beskjed til Jordmor på omvisning at jeg ikke skulle ha smertestillende og det hørte hun på hele tiden å nevnte det aldri. Nå ble jeg satt i gang i stede, sykt intense rier med en gang og ungen var ute på 5 timer. Bortsett fra smertestillende jeg ikke tok, så gikk ingen ting som planlagt. Jeg hadde også pakka en hel bag med klær å drikke, godis, spill å alt mulig vi skulle underholde oss med. Men absolutt ingen ting ble brukt og ble bærende rundt på alt detta etterpå. Så pakker mindre sånt denne gangen.

Med andre mann så skulle jeg heller ikke ha noe smertestillende å planla badekar igjen. Men denne gangen hadde vesla litt dårlig tid, og hele fødselen tok ca 15 minutter og hun ble født i bilen. Alt gikk veldig bra, men mye kos å ro å gå glipp av på denne måten hehe:) Bagen var pakka så den fikk vi raska med oss.

Denne gangen skal jeg ikke planlegge noe som helst og bare ta det som det kommer, går det like fort som sist så blir jeg hjemme, og tenker gjøre i stand med det man trenger slik at jeg kan føde i senga, i tilfelle:)
 
Back
Topp