Hva bør jeg som førstegangsfødende vite som ingen forteller deg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor enorme puppene dine blir etter fødsel når melkeproduksjonen går igang. Jeg fikk sjokk jeg sto midt i rommet på sykehus hotellet, helt forfjamset med mega melon pupper og melkespruten bare sto rett ut av begge puppene. Hahah

Etterrier. De pleier vel å bli verre etter flere barn, men tror jeg hadde etter nr. 1 også. De kommer stort sett ved amming.
husker at jeg hatt litt med førstemann, men har også hørt at det blir værre med nr 2. 
(alle i min familie før førstemann er født med hår, og gjerne mye). Min første reaksjon da han var ute var "Det her er ikke min baby".

Mye lurt som har nevnt allerede!
noe som overrasket meg, var at en stund etter at jeg trodde renselsen var ferdig (7-14 dager, husker ikke eksakt) så begynte jeg plutselig å fossblø igjen! Skjedd med alle mine fire fødsler, og ble skikkelig «tatt på senga» de to første gangene. Så selv om renselsen er ferdig kan man begynne å blø igjen, så ha ALLTID med noen tykke gode bind de første seks ukene etter fødsel![]()
Slenger på de som nevner morsfølelsen. Jeg fikk ikke morsfølelse for førstemann før han var 14 mnd. gammel. Med andremann var den der med en gang.
Vær også forberedt på at babyen kan se heeelt anderledes ut enn du forventer. Jeg ble forespeilet en baby med masse hår. Fikk en uten hår, vipper og bryn(alle i min familie før førstemann er født med hår, og gjerne mye). Min første reaksjon da han var ute var "Det her er ikke min baby".
Einig i mykje som skrives herVil også legge til ein ting som eg ikkje var klar over, og det var kor lite som skulle til for å lekke mjølk!
- Når babyen dier på eitt bryst, så begynte det å renne frå motsett bryst.
- Ein varm dusj, så begynte det å renne frå begge bryst
- Babyen sover litt lenge på natta, og plutseleg er t-skjorta og lakenet gjennomvått
- Babyen din (eller ein heilt annan baby) begynner å gråte, og puppene lekker
- Orgasme, mjølkespruten står
- Og sikkert noko eg har gløymt
Endte opp med å gå med bh og ammeinnlegg heile tida, også om natta. Og hadde alltid ein gulpeklut tilgjengeleg. Det blei heldigvis betre etter 2-3 månader når mjølka går frå å vere hormonstyrt til styrt av etterspørsel.
men morsomt hvor forskjellig dette er fra person til person