Til dere som har bynt og amme,

*IdaMor*

Elsker forumet
Har ammet en stund eller har ammet før.
Var det noe barnet reagerte på at dere spiste eller drakk?
Og hvordan fant du ut at det var akkurat den tingen?
Hvordan reagerte babyen? Vondt i magen? urolig?

Blir veldig mange amme spørsmål fra meg, men tror det er det eneste som står i hode på meg for tiden! :P

Min første sønn reagerte på at jeg spiste jordbær, kål og reker. Med reker og jordbær, så fikk han røde utslett på kroppen og i ansiktet, og med kålen så fikk han vondt i magen

Min gutt reagerte ikke på noe jeg spiste eller drakk. Jeg holdt meg unna de verste sortene som brus, kål og mye løk helt i starten, men det gikk helt fint når jeg spiste det.

Grunnen til at jeg spørr er for at jeg har såååå lyst på Pepsi MAX! Ikke for det jeg har lyst på all form for brus :P Men ble sterkt frarådet det på barsel... Er jo ikke bra for meg heller, så jeg burde vel bare hålde meg unna :P

Grunnen til at man ikke skal drikke brus er pga kullsyren, og at babyene våre kan få vondt i magen av dette. Få ut kullsyren først før du prøver deg hvis du absolutt ikke klarer å la være. Men brus er jo aldri bra for noen av oss:p

Grunnen til at man ikke skal drikke brus er pga kullsyren, og at babyene våre kan få vondt i magen av dette. Få ut kullsyren først før du prøver deg hvis du absolutt ikke klarer å la være. Men brus er jo aldri bra for noen av oss:p
Jeg vet :p prøver og holde meg vekk fra det! Prøver å bruke det at Ludvig kan få vondt i magen, får og holde motivasonen oppe. For jeg har jo ikke godt av det.. :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Brus kan gje vondt i magen, det kan erter, kål, lauk, kaffi, vanlig te, mjølk. Men det er individuelt frå barn til barn. Og det er som regel bare dei 2 -3 første mnd.

Back
Topp