Til dere som har barn fra før

Lykke-lita

Blir kjent med forumet
Hei :)
Jeg er i det nysgjerrige hjørnet og lurer litt på:

- Hvilke symptomer hadde du siste/de siste svangerskapet/svangerskapene og hvilket kjønn fikk du?
- Føles det likt som tidligere, eller merker du forskjell fra tidligere svangerskap?

Hei :)

Sist hadde jeg ganske sterk svangerskapskvalme fra uke 6-13. Annet enn det var det ømme bryst, murringer i magen. Da fikk jeg ei jente :)

Denne gangen synes jeg jeg har fått flere kviser enn sist, jeg har vært mye mer plaget med luftsmerter... Har ikke vært utslått på samme måte som sist av kvalme (hadde en dag som var mindre god da).

Mye er likt; ømme bryst, ligamentsmerter og murringer... Men noe er ulikt også :)

Hos meg er det veldig ulikt, er veldig kvalm nå, det var jeg ikke sist. Ømme bryst er likt. Kan ikke huske jeg var så trøtt sist. Fikke jente første gang så er veldig spent om det kan være gutt siden såpass ulikt eller om det bare er tilfeldigheter....

Kan jo svare jeg også da :p

- Sist slet jeg med mye hodepine, ømme bryst (etter hvert), ble utrolig kvalm av lukten av kaffe og av å drikke kaffe (det var da før jeg visste jeg var gravid). Ellers hadde jeg lite symptomer :) * Fikk da en gutt

- Denne gangen har jeg svært ømme bryst, og det veldig tidlig. Fikk sjokolade-dilla helt i begynnelsen, nå føler jeg at jeg har mista matlysten litt. Veldig oppblåst, ser ut som jeg er veldig langt på vei allerede! Har tørr hud, men dersom jeg smører meg med krem, vil jeg senere på dagen se ut som jeg er mega-svett selv om jeg har sitter på samme sted hele dagen. Har også fått et merkelig hår, ser ut som det er fett. Selv dagen etter jeg vasket det. Kan ikke huske jeg hadde det sist :rolleyes:

Så det er jo noe likt og noe ulikt, spent på hva det blir denne gang :D

Jeg var uvel, men ikke så kvalm som jeg er denne gangen. Dårlig matlyst, klarte ikke kjøttdeig eller colabruser. Ikke så trøtt som jeg er nå, men nå har jeg også en treåring å ta meg av :P Finere hud, denne gangen har jeg mer kviser :/
Det kom en gutt <3
Veldig spent på kjønn denne gangen!

Sent from my iPhone using BV Forum

Sist hadde jeg nesten ingen symptomer. Jeg var trøttere enn vanlig i begynnelsen av svangerskapet og hadde veldig ømme bryster.
Jeg fikk en jente.
Foreløpig er svangerskapet ganske likt, men jeg er kun i uke 6 nå.
Sist fant jeg ut at jeg var gravid i uke 7 pga. ømme bryster, denne gangen var graviditeten mer planlagt så jeg fant det ut i uke 4, så symptomene sniker seg innpå nå. De siste dagene har brystene vært veldig ømme.
Blir spennende å se på utviklingen. Håper jeg har lignende svangerskap som sist hele veien :-)

Med Ida tror jeg nesten ikke jeg hadde symptomer. Med Even var jeg litt kvalm i starten. Ca halvveis fikk jeg bekkenløsning, men det var nok fordi vi pusset opp og gjorde mye tungt arbeid da...

Jeg vet jo ikke om jeg er gravid enda, men har vært litt kvalm, fått større pupper og kjent det litt i bekkenet. Så får testen på fredag forelle om dette er tull eller ikke ;)

Har forresten vært veldig trøtt i starten med begge.

Sent from my iPad using BV Forum

første svangerskap så var det gubben som fatta mistanke.. han syntes puppa mine var mistenkelig stramme og større... også hadde han bemerka seg hvor ofte jeg faktisk gikk på do. så han kjøpte test til meg. DET var slag i trynet for meg. jeg hadde aldri trodd...
Jeg var trøtt og spydde som en gris når jeg hadde pasert uke 7.
- fikk en jente

andre svangerskap så bare hadde jeg en følelse. vi skulle ut å drikke. jeg bestemt meg for å ta en test, selv om det mest sannsynlig var alt for tidlig å ta en test. men joda.jeg spydde ingenting i det svangerskapet, men jeg var konstant kvalm ,
- fikk enda en jente

tredje svangerskap .. jeg ble kvalm og trøtt og frøys . tok en test. den var negativ.. trodde ikke på testen. tok en ny dagen etterpå. den var positiv... så i dette svangerskapet synes jeg symptomene er kraftigte. og de kom tidlig. sitter nå her da. knasker kjeks og drikker dæv cola for å holde igjen spyinga ....

begge de andre gangene var jeg drit kvalm, hadde vonde pupper, bekkenløsning fra helvette, halsbrann, økt utflod, blødninger tidlig i svangerskapet, neseblod. svimmel og så og si alle symptomer en kan ha og har 2 gutter ;)

denne gangen har jeg ikke et eneste symptom bortsett fra at tanta er borte så dette er ikke likt.. håper på jenta denne gangen :D

Back
Topp