Til dere som har barn fra før...

SmarteMedBarn

Glad i forumet
Jeg står mellom to vogner der bl.a. Brio Smile er et av valgene. Meeen; sportsvogndelen kan kun brukes opp til 15 kg.

Så mitt spørsmål er til dere som har barn fra før (siden jeg er førstegangs har jeg ikke peiling): Hvor stort er barnet i alder (cirka) når hun veier 15 kg?

Det andre valget jeg har er Urban Jungle Mountain buggy som kan brukes opp til 25 kg. Syntes jo det er en ganske stor forskjell i vekt jeg da...

Takker for alle svar jeg kan få!

Min jente ble ett år i september, altså 16 mnd nå og veier 8.5 kg. Men hun er liten av seg da..... Tror det er leeenge til hun når 15 kg. En venninne sin jente er 17 mnd og veier ca 12 kg. Veldig individuelt.

Sønnen min var på 4 års kontroll nå og da var han 16,5 kg med klær, men sant skal sies, han er ikke den største i flokken :) Så i forhold til vogn, tror jeg det skal gå bra i grunn. Det er mange som er kjempe tunge som opp i 12-13 kg. Men stopper også gjerne litt opp der da det blir mer bevegelse både i barnehage og det at de er begynt å gå. Men er jo riktig med hva AinaPaina sier da at det er veldig individuelt, men 25 kg er mye og tviler på at du kommer til å bruke vognen til barnet er 25 kg.

Mountain Buggy vognen har jeg suuuper god erfaring med :):) 3 åringen min veier ca 14 kg tror jeg. Han sluttet m vogn når han sluttet å sove på dagen omtrent når han fylte 3..

Takk for svar! Syntes jo 15 kilo er MYE! Og jeg ser jo helt klart at 1-2 åringene i barnehagen strekker seg jo mer aktive de blir :) (men jeg kan liksom ikke fly rundt å veie de :laughing002 )
Jeg var VELDIG god og rund selv som barn og derfor er jeg redd vogna blir for liten ved 3- årsalderen. Vanskelig å forutse, og som dere sier- alt er individuelt!

25 kg har jeg ikke akkurat som mål og fylle, men vi kommer nok til å bruke vognen mye til og fra barnehagen siden vi bor et kvarters tur unna barnehagen; og da er det jo greit at den kan tåle vekten til tulla mi'!

Mountain Buggy vognen har jeg suuuper god erfaring med :):) 3 åringen min veier ca 14 kg tror jeg. Han sluttet m vogn når han sluttet å sove på dagen omtrent når han fylte 3..

Ja er veldig for den altså! Men på babyshop skal de slutte og ta den inn fordi de får så mange klager på den (???) Bl.a. punkteres hjulet veldig lett :/ Noen erfaringer med det? Om jeg må skifte hjul en gang hvert andre år skal jeg nok overleve det liksom... :thumleft

Min datter på 3 år veier 16kg, og hun bruker ikke vogn lenger ;)

Vi sluttet å bruke vogn da hun fylte ett år. Men det er vel helst fordi hun SKAL gå selv.. Like greit egentlig, ellers bruker vi bæremeis eller sele hvis vi skal lengre enn hun orker gå.

Her i huset veier 3,5 åringen 15,7...men han er lang! Det var jeg opptatt av når jeg skulle velge vogn, at det var god lengde på sittedelen... F eks. Når vi var på gran canaria i januar var den store vogna gull verdt...han sov i den på kveldene, så vi kunne gå ut litt seinere på kvelden :) det hendte også fram til for 1/2 år siden at han trengte en formiddagshvil i vogna i helgene.... ;) kjenner ikke til de to vognene du vurderer! Men mitt tips er å se på lengden på sittedelen også ;) hvertfall hvis du har en lang mann, sånn som meg ;)

Jeg ville ikke gått for vogn som kun gjelder til 15 kg.
Har en gutt som straks runder 4 år. Han er rundt 16,5 kg nå. Vi bruker sjeldent vogn, men om vi skal gå langt så er den gull verdt. Hadde vært kjedelig om den ikke kunne brukes lengre.

15 kg er ca 4 år.

Ofte kjøper en jo en t
Jeg ville ikke gått for vogn som kun gjelder til 15 kg.
Har en gutt som straks runder 4 år. Han er rundt 16,5 kg nå. Vi bruker sjeldent vogn, men om vi skal gå langt så er den gull verdt. Hadde vært kjedelig om den ikke kunne brukes lengre.

Mange kjøper seg jo en trille eller en lettere vogn og bruke når barnet blir så stort. Vognene man bruker på babyer er ofte ganske store og tunge..

MEN jeg har også hatt en kraftplugg av en gutt i bhg som veide 15 kg da han var 1,5 år.. men det er jo GODT over gjennomsnittet! :P

Jeg foroventer jo ei lang (etter pappa) plugg (etter meg) av ei jente- hehe--- vi skal flytte nærmere barnehagen nå til sommeren, men det er akkurat så langt at hun nok må sitte deler av turen i vognen. MB- vognen er jo relativt lang (og lett) og jeg har sett at flere beholder denne lenge, enn å kjøpe seg en ny trille til korte turere og evt soving på dagtid (de fleste slutter jo å sove siesta når de er rundt 3 år).

Hmmm--- når jeg ser raskt på alder og kilo er vil jeg anta at "normalen" 15 kg er rundt 4 år. Ble jo ikke klokere av dette...haha... Jeg elsker jo MB- vognen! Men den er jo også dyrere!

Tror også at 15 kg er rundt 4 år. Og 4 åringer går selv! Da ville jeg heller beregnet noen minutter ekstra. Hvis barnet i tillegg blir stor for alderen slik du tror ville jeg ikke puttet henne i vogn når hun ble så gammel!!

Back
Topp