Til dere som har barn fra før av

Aniela

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Hvor lenge hadde dere babyen på deres soverom før dere flyttet det til sit eget soverom?

Tror det var rundt 6 mnd? Og det var DEILIG!! ;) Endelig kunne man hoste, pusse nesen, nyse, lese på sengen, ha sex, ja..... alle lyder og aktiviteter som finnes på soverommet ;)

Vi flyttet da hun var 7mnd og da fikk vi nok soverom, og huk fikk eget;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Han var 6mnd. Våknet av oss bare vi rørte på oss... Flyttet han på eget soverom og det hjalp :)

Poden sov hos oss til han var 8mnd, jeg hadde nok flyttet han ved 6mnd viss rommet hadde vært klart;)

Hun på ved siden av senga vår til hun var 3 måneder. Da vår det slutt på mat mellom kl 11 og 0600 og hun ble flyttet på eget rom :)

Vår prins har eget rom, men han sover for det meste hos oss enda ;)
Han er 2/5 år...

(Skal ta opp kampen nå til uka om å få han til å sove i senga si igjen)

Her var hun 6mnd når hun flyttet inn på eget rom :) grunnen var vel egentlig at hun våknet hver gang vi kom og la oss..

Ca 6 mnd :)

Ca. 1 år. Da ble sengen flyttet inn på eget rom.
Han sov da omtrent bare oppi senga vår..

Etter at han ble flyttet på eget rom, kom han også inn å sov med oss en god stund.

Men nå har han i noen måneder sovet i egen seng, kun kommet inn til oss på morgenkvisten.

Eldstemann lå to uker sammen med oss, så på "eget" rom (vi hadde bare ett soverom, så delte det i to før han ble født. Mellom var det bare en papirtynn vegg og skyvedør. De to første ukene sov han i bagen på siden av oss, det var ikke plass til seng der.. Men med bare veggen mellom oss hørte jeg alle (!) lyder han lagde, og siden jeg nok var litt nervøs så våknet jeg bare han sukket :P). De første tre mnd lå han i praksis inne i vår seng pga amming. Men så sov han gjennom natten.

Lillebror lå på rom med oss til han var nesten 2 år, det pga vi fortsatt bare hadde de to (les over) soverommene, og det fungerte ikke å ha de sammen.. Men lillebror lå uansett oppi vår seng (ble lagt i egen seng) til han var 10 mnd, pga amming hele tiden..

Denne gangen har vi flere rom, men kommer til å ha babyen der så lenge det er nattamming, tror jeg.. Er fint å få rommet for seg selv også etterhvert, særlig hvis babyen ikke tåler lyd... Det gjør jo som regel nr 2 og 3 osv automatisk da, verre med nr 1 :P

Av flere grunner så lå han på vårt rom til han var ca 1,5 år, men hadde uansett ikke klart å flytte han på rommet før han var 6-12 mnd.

han er har stort nærhetsbehov og ganske avhengig av mamma og pappa så han kommer til oss i løpet av natta nesten hver natt fremdeles da, men han har eget rom med seng og legger seg der hver kveld om det ikke er noe veldig spesielt.

Vi hadde bare et soverom der vi bodde, flyttet ikke før hun var nesten 7 måneder. Planen var å legge henne på eget rom da hun sov natten gjennom, men det startet hun med da hun var 2 måneder, og vi hadde ikke rukket å flytte :p

Hvor lenge er det vanlig å natt amme, beklager kankje lit dumme spørsmål, men har ikke vært gjenom dette før.

Snuppa sover fortsatt på vårt rom. Er 7 måneder nå.

Når han var 6 mnd flytta han på eget rom. :-)

Back
Topp