Til dere som har ammet før!

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Jeg er jo ny på dette. Endelig tar snuppa kun puppen, men jeg hadde aldri tenkt over at om hun blir mett av kun det ene brystet, så er det andre like sprengt og lekker! Skal man pumpe det da? Synes det blir så mye styr.. Må jo pumpe en dele utenom måltidene som er hver 3 t pga det lekker igjennom alt uansett. Vil det gå seg til ettersom vi ammer og hun regulerer melken?

Dersom du pumper i tillegg til å amme stimulerer du bare enda mer produksjon, og du vil dermed bare få mer problemer med spreng. Jeg ville ha håndmelket kun litt sånn at det verste presset slapp, og så latt det være med det. Etter en stund med kun amming vil du være regulert etter babyens behov for melk. Lykke til :)

Dersom du pumper i tillegg til å amme stimulerer du bare enda mer produksjon, og du vil dermed bare få mer problemer med spreng. Jeg ville ha håndmelket kun litt sånn at det verste presset slapp, og så latt det være med det. Etter en stund med kun amming vil du være regulert etter babyens behov for melk. Lykke til :)
ja var det jeg var redd for, har pumpet hver 2-3 t siden barselhotellet pga sen melkeproduksjon., men nå som hun tar puppen trenger jeg jo ikke pumpe for å gi på kopp. Men føles som puppene er innstilt på pumpetidene å lekker sm bare det. Litt kjedelig for jeg føler jeg ikke kan dra ut.. Men da får jeg bare stoppe pumpinga og la babyen regulere:) tusen takk for hjelpen!

Back
Topp