Til dere som gir MME

GreteRenate88

Glad i forumet
Hvor mye MME drikker barna deres i et måltid visst det er kun MME de får. Her drikker han opp mot 260ml, men for det oftest ligger det på 200-240ml

Får ikke noe måltid med kun mme lenger. Men han drikker 230 ml etter å ha spist en hel brødskive. 135 ml etter grøtmåltid på kvelden.

Han får kun ett måltid som kun er mme og da drikker han 200 :)

Kanskje det er på tide at jeg prøver med litt mer fast føde til han også[8D] Men er litt opptatt av han skal få i seg MME da[:)] For han vil ikke drikke det etter grøt eller middag

[quo*t+-e]ORIGINAL: GreteRenate88

Kanskje det er på tide at jeg prøver med litt mer fast føde til han også[8D] Men er litt opptatt av han skal få i seg MME da[:)] For han vil ikke drikke det etter grøt eller middag

jeg gir 200 til grøt - morgen og 200 til grøt - kveld, men han drikker ikke opp alt da...
Har kuttet melken til lunch og middag, da får han bare vann.
HS sa at det var helt ok, for nå var det maten som var mer viktig enn melken! Vet ikke om det er rett da, men mini her er hvertfall fornøy :)

Gir
09.00 - 1 porsjon grøt + 200ml mme
12.00 - 1 skive, fruktmos + vann
16.00 - middagsglass +vann
19-20 - 1 porsjon grøt + 200 ml mme

ORIGINAL: Ninajinta

Får ikke noe måltid med kun mme lenger. Men han drikker 230 ml etter å ha spist en hel brødskive. 135 ml etter grøtmåltid på kvelden.

Hvor mye grøt får han da? Ca. spiseskjeer?

Jeg får aldri i min mme etter at han har fått noe annet, ikke vil han ha vann heller..men han drikker opptil 300 ml til frokost (oftest mellom 200-280) 

ORIGINAL: GreteRenate88

Da jeg var hos helsesøster sist sa hun at så lenge de får mme så skal fast føde være hovedmåltid (når de begynner med det da. Eks grøt og mme, så spiser de først grøt så mme det de orker..

Så her får han 200 ml mme på morgenen,
lunsj er det 1 porson grøt, og da orker han stort sett ikke mer enn 50-100 ml mme.
middag og ettermiddagsmat er det kun 165 ml pr måltid, og til kvelds er det grøt med mme..

MEN hvis de får morsmelk skal det være hovedmåltid først og grøt/middag osv etterpå..

Fler som har fått beskjed om det?? [:)]

Men her må jeg gi mme først, gir jeg det etter måltiden er det tre sup for å dekke tørsten....
Og jeg greier vel snike i ham kanskje 120 ml tidlig på morningen før han våkner skikkelig og kanskje en til sånn flaske i løpet av dagen. De fleste kvelder våkner han ca en halvtime etter leggetid og da prøver jeg å få i ham ca 200 ml.

Eneste gangen hun får bare mme er første måltid på morningen og da drikker hun vanligvis 120 ml. Men har noen dager hun plutselig drikker 180 ml men aldri mer enn det her nei[:)]

ORIGINAL: jk81

Da jeg var hos helsesøster sist sa hun at så lenge de får mme så skal fast føde være hovedmåltid (når de begynner med det da. Eks grøt og mme, så spiser de først grøt så mme det de orker..

Så her får han 200 ml mme på morgenen,
lunsj er det 1 porson grøt, og da orker han stort sett ikke mer enn 50-100 ml mme.
middag og ettermiddagsmat er det kun 165 ml pr måltid, og til kvelds er det grøt med mme..

MEN hvis de får morsmelk skal det være hovedmåltid først og grøt/middag osv etterpå..

Fler som har fått beskjed om det?? [:)]

Ja eg har fått samme beskjed :))

ORIGINAL: ariana1983

ORIGINAL: Ninajinta

Hvor mye grøt får han da? Ca. spiseskjeer?

Jeg får aldri i min mme etter at han har fått noe annet, ikke vil han ha vann heller..men han drikker opptil 300 ml til frokost (oftest mellom 200-280) 

Grøt av 1,5 dl vann:)

Her får snupppa vann til maten og så drikker hun 3 flasker med 150 ml i løpet av dagen [:)] hun får da flaske mellom måltidenen når hun skal sove=) eneste mulighet for å få i henne MME så da gjør vi det sånn[:)]

ORIGINAL: VL

150[:)]

ORIGINAL: linnzzz

Han får kun ett måltid som kun er mme og da drikker han 200 :)

ca samme, bare at d er en hun[:)]

prøver helst å gi fastføde, men han pleier å få en flaske ved sovetid på dagen og på kvelden, men ikke mer en 150ml!

her er et ca 180 men han får det kunn tidlig om morgene eller er det grrøt osv utover dagen[;)]

Hvor mye MME drikker barna deres i et måltid visst det er kun MME de får. Her drikker han opp mot 260ml, men for det oftest ligger det på 200-240ml

Samme her. Om morgenene gir jeg han skive i tillegg til melken. Kvelden drikker han gjerne mindre pga grøten han får.

Men han er så vannvittig sur om dagene. Skjønner ikke hva som går av han. Trodde kanskje han var mer sulten, men virker ikke sånn foreløpig[8|]

jeg har ikke begynt for mye med fast føde enda siden han NEKTER å drikke melk etter han har fått grøt eller lignende

Back
Topp