Til dere som gir mme på heltid...

popi

Forelsket i forumet
Hei [8|] Jeg har noen spørsmål ang. mme- til dere som gir dette på heltid.
Mille Sofie var 1 mnd. i gårog jeg har nå gitt henne mme på fulltid de siste 14 dagene.
Da jeg skulle begynne med mme ble jeg anbefalt av hs og kjøpe nan ha 1 på apoteket. Fordi denne visst nok var best for de små. Og denne har jeg brukt frem til nå. Men det jeg jeg lurer på:

* Hva er egentlig forskjellen på nan ha1 fra apoteket og nan 1 fra kiwi???
* Hvilken nan bruker dere til de små?? og evt. hvor gamle er de?
* Bruker dere ferdigblandet nan eller pulver?
* Hva gjør dere evt. når dere skal være borte hjemme fra over en lengre periode og de skal ha flere måltider utover dagen?

Jeg har ferdig kokt vann på termos og små beger med nan pulver....
Jeg mottar gjerne tips og råd på hvordan dere gjør det.

ORIGINAL: popi

Mille Sofie var 1 mnd. i gårog jeg har nå gitt henne mme på fulltid de siste 14 dagene.
Da jeg skulle begynne med mme ble jeg anbefalt av hs og kjøpe nan ha 1 på apoteket. Fordi denne visst nok var best for de små. Og denne har jeg brukt frem til nå. Men det jeg jeg lurer på:

* Hva er egentlig forskjellen på nan ha1 fra apoteket og nan 1 fra kiwi??? Visst dere har mye allergi i familien, eller barnet har sensitive mage
* Hvilken nan bruker dere til de små?? og evt. hvor gamle er de? Bruker mest hipp 1, den er økologisk
* Bruker dere ferdigblandet nan eller pulver? Pulver
* Hva gjør dere evt. når dere skal være borte hjemme fra over en lengre periode og de skal ha flere måltider utover dagen?  Avent har slike porsjonsbokser til pulveret, så der er det rom til 3 måltid. Så har jeg kokt ferdig vann på flaskene og termos med varmt vann... Skal jeg lage 150ml, så har jeg ca 80ml vann på flaska og resten fra termosen så det blir passe tempratur. Oppi med pulveret, så bips ferdig. Tar meg 1 min[:D]

Vi bruker stort sett NAN1 i pulverform (babyen er 4 uker i dag). Har aldri blitt fortrolig med de andre morsmelkserstatningene.

Det er jo mange meninger om å koke opp mme i dagsrasjoner, men det gjør vi. Så hvis vi bare skal ut på kortere turer så har vi ofte med ferdig kokt melk på tåte i kjølebag med fryseelement i. Bruker en og annen ferdigblanda putt innimellom, men hadde jo blitt ruinert hvis vi skulle brukt dem på heltid. Men bruker dem hvis vi f.eks. skal være ute en hel dag.

Vi brukte nan, men hun ble så hard i magen av den. Så vi har gått over til Hipp Eco. Nå er hun kjempe fin i magen.
Vi har flaskevarmer så vi varmer bare flaskene med vann når hun skal ha mat, også tar vi i pulveret. Har også varmet flaske på forhånd også hatt klar i en varmepose. Men har alltid vært en plass der det er stikkontakt til flaskevarmeren.

ORIGINAL: popi

* Hva er egentlig forskjellen på nan ha1 fra apoteket og nan 1 fra kiwi???
den fra apoteket er mange ganger dyrere, og den skal være mildere for magen på disse små. men ingen vits i å bruke den om man ikke har mye allergi- og gjerne melkeallergi etter som jeg har skjønt, i familien...
* Hvilken nan bruker dere til de små?? og evt. hvor gamle er de?
jeg begynte rett på nan1 fra kiwi da vi kom hjem fra sykehuset. hun fikk nutramigen på sykehuset.
har nå nettopp begynt å prøve hipp økologisk mme for å se om hun blir anderledes i magen. og det jeg merker så langt er at jeg ikke trenger å ha malit i, det måtte jeg i alle flaskene med nan1
* Bruker dere ferdigblandet nan eller pulver?
har ikke brukt ferdigkartogene til nan, men de er sikkert kjekke på tur... bare å varme opp.
* Hva gjør dere evt. når dere skal være borte hjemme fra over en lengre periode og de skal ha flere måltider utover dagen?
vi har ikke vært så mye på tur... i hvertfall ikke andre steder enn at de har kjøleskap... så jeg har ofte laget en flaske ferdig og varmet den godt opp.. så jeg har et måltid om vi skal til byen e.l....  ellers har jeg med de ferdiglagete flaskene og setter dem i kjøleskapet til de vi er på besøk hos.. evt. har avkjølt kokt vann i flasker som jeg varmer opp i micro og har pulver oppi..

Back
Topp