Til dere som gir flaske

Vanessa

Andre møte med forumet
Hei!

Dere som har flaskebarn, hvor mye melk gir dere pr. måltid, og hvor ofte?? Har ei jente på 3 mndr. som virker sulten etter bare 2 timer etter et måltid på ca. 130 ml. Hva gjør dere andre?? Bare gir når de vil ha, eller følger opplegg med matetider osv....
Takknemlig for svar!!

jaaa det varierer litt ja ca 130 ml drikker hun ca hver tredje noen ganger hver fjerde time kommer litt an på henne

gutten min spiser stort sett hver 3time på dagtid. da tar han 160ml. det hender han sover over ett måltid,men da tar han det igjen senere på dagen . blir  ca 5-6måltider pr døgn. gir han beskjed om at han er sulten før det har gått 3timer får han mat.men det er skjelden.

Hei hei:)

Det er veldig forskjellig fra dag til dag hvor mye han spiser,
noen ganger bare 100ml og noen ganger så mye som 180ml:)
Ca 6 måltidet pr døgn:)

Markus blir tre mnd den 19 mai, han får flaske......og jeg gir han det han vil ha selv,
Noen måltider spiser han 90 ml og neste kan han spise 160, det varierer veldig.
Han spiser mellom 5-6 måltider i døgnet.

ORIGINAL: Vanessa

Hei!

Dere som har flaskebarn, hvor mye melk gir dere pr. måltid, og hvor ofte?? Har ei jente på 3 mndr. som virker sulten etter bare 2 timer etter et måltid på ca. 130 ml. Hva gjør dere andre?? Bare gir når de vil ha, eller følger opplegg med matetider osv....
Takknemlig for svar!!

Når di får flakse med mme så er det litt viktig å ikke gi for ofte, for mme er veldig fettanes. Å da kan babyen bli veldig STOR. Har snakkes med helsesøstra om det. Er ikke bestandig babayen er sulten når den gråter. Du ser på barnet om dte er sulten, om det suger på hendene eller letter etter puppen[:D] Helsesøster EBBA sa det til meg

Heheh min gutt er hlavparten så gammel som deres men han drikker også så mye som deres bebiser gjør... vi har ligget på ca 130 ml ( alt fra 2 til 4 timer, men vanligvis i 3 timer) i ca 4uker vi nesten, siden han var 1 uke gammel... noen ganger drikker han alt opp, noen ganger kun 100 ml... han er en stor kar som hadde lagt på seg 1 kilo på under 1mnd [:D]

ORIGINAL: GoUngen min Jonathan

min er litt over 3 mnd.

Drikker 5 måltider om dagen ... ca hver 3 t, 160 ml ...
Skal prøve litt velling igjen, sånn at han blir litt mettere og ikke skal ha mat før hver 4 time [;)]

hmm velling hvor finner vi det da ???

Hei!
Takker for mange svar!!
Kanskje vi også skulle begynne med litt velling?? Kanskje det går litt lenger tid før hun blir sulten... Synes det er litt vanskelig med dette flaske-greiene, har ammet de to andre barna mine, og da får de jo mat akkurat når de vil ha. Mye greiere synes nå jeg! Denne gangen fikk snuppa kumelk- allergi og står nå på soyamelk. Mulig den ikke er så mettende som vanlig mme du får kjøpt i butikken. Noen andre her som står på prosobee?

jeg gir 120-150.... han pleier ikke allti å spise opp alt.. så går d 3-4 timer før neste måltid..... på ettermiddag/kveldstid spiser han litt oftere og mer....

Vegar spiste så kjempemasse, og var sulten etter bare to timer, jeg begynte å gi han velling i siste flaska på kvelden, og etter vi begynte med det er han mye mer fornøyd og blid på dagtid også, han spiser 5 måltider i døgnet, og litt vann innimellom, og noen ganger litt banan i tolv tiden på dagen[:)]

skal jeg kjøpe vanlig maisgrøt og lage den tynn på flaske eller står det velling på pakken??

Back
Topp