Til dere som fullammer

Mamma til Lone

Andre møte med forumet
Gir dere vann i tilegg?
Jenta mi får kun pupp, men igår leste jeg i et blad at det er mange som gir vann på flaske itilegg...
Hva gjør dere?
 
Hei,
dette lurer jeg også på...
 
Nesj! Det er egenlig ikke nødvendig så lenge barnet ikke har feber å er syk. Det er nok med væske i puppmelka. Å desuten så er det jo ikke alle barn som tar flaske..
 
Hei, jeg beg. å gi sønnen min vann på flaske for at han skulle venne seg til smaken. Så får vi håpe at han vil drikke vann da i steden for annen sukkerholdig drikke senere...[8D]
Men det er ikke nødvendig å gi noe uten om morsmelk når en fullammer, selv ikke når der er varmt [X(], babyene regulerer det selv.[;)]
 
Jeg gir ikke vann i tillegg. Har hørt at når dem ammes trenger man ikke det, annet enn for evt. å venne dem til vann. Jeg har prøvd å gi gutten vann av flaske et par ganger, bare for å venne han til det..men det synes han er ekkelt [:'(] hehe.(han tar flaske ellers når det er melk oppi når han har vært hos bestemor)
 
Hei Soltroll, ser at guttene våres er nesten like gamle. Kan ikke akkurat si at gutten min pøser på med vann enda, men han fryner ikke på nesen lenger heller...[:'(][8D][:)][:D]
 
Javisst, bare en uke mellom dem! hehe nei da har du kanskje vært flinkere enn meg til å prøve litt flere ganger!? [:)] Jeg får nok begynne litt igjen for det er kjekt om han liker det den dagen puppen ikke er full lenger.. [;)]
 
Jenta mi fullammes og er 2 mnd den 15. Har aldri fått vann. Er hun tørst så er puppemelka den beste tørste drikk. Vil ikke gi vann i tilegg.
 
Jeg fullammet til jenta mi var 6 mndr minus en uke, da begynte vi så vidt med litt grøt/velling. Før det hadde hun aldri fått annet enn pupp, og det har ikke vært noe problem å få henne til å drikke vann! Det tok litt tid å få inn teknikken (hun har aldri tatt flaske), men nå super hun vann med stor iver. Jeg har ikke så mye melk igjen, så til måltidene får hun vann eller morsmelkserstatning, ofte foretrekker hun vann!
 
Back
Topp