Til dere som fortsatt ammer:

Perlemoren

Flørter med forumet
Baby 8 mnd er ikke interessert i pupp om dagen lengre, men drikker mye om kveld og natt. Er det noen som gir MME om dagen for å supplere litt? Eller som pumper seg og gir til måltidene for å sørge for nok melkinntak?

Når de er over 4 mnd skal man supplementere med fast føde istedenfor mme. Hvis ungen drikker godt kveld, natt og morgen så er det sikkert nok melk. Men det skader jo ikke å gi ei flaske midt på dagen etter mat.

Jeg ammet storebror annenhver time på dagen men det var nesten ikke melk, kun på natt og morgen. Jeg turte ikke gi mme i fare for å redusere melkemengden enda mer. Og hvis han drakk mme på dagen ville han kanske ikke ha mm på natt og morgen og dermed slutten på amming. Når han begynte å spise mer fast føde på dagen så sluttet han å våkne på natten og da mistet jeg melken, ammet på morgenen en måned til så var det tomt.

Har det helt likt med mini her på 7 mnd. Han er lite interessert i pupp på dagtid. Han får et måltid pupp på natten som er den eneste gangen han spiser skikkelig godt, så får han grøt morgen og kveld, samt at vi har akkurat begynt med middag. På dagtid ammes han kanskje 1-2 ganger, og da er det ikke mye han har tid å spise. Ammer han før han legges, opplever at han er litt mer samarbeidsvillig når han er trøtt :p så det blir ca 3-4 amme-måltid i døgnet her. Jeg tenker ikke å gi mme i tillegg, lar han få styre det litt selv, han får nok i seg det han skal.

Jeg ville ikke gitt mer mme om baby drakk grei om kvelden og natten.

Jeg ammer enda, og gir ikke noe tillegg. Hun spiser fast føde.

Det er det samme her. Vi supplerer med mme, hipp nr 2, fordi hun ikke vil ha så mye annet. Spiser grøt to ganger om dagen. Brød blir bare oppkast, og middager liker hun ikke enda, så der holder vi bare på med å lære henne å like smaken. Får frukt også da. :) Det går seg til etter hvert da. ;)

Trenger ikke gi mme. Så lenge du fortsatt ammer noen måltider så er det bra nok det:) de begynner å bli så store nå:) sant det mrs lutz sier, etter 4mnds alder skal de ikke mme hvis de trenger mer mat, skal da ha mer fast føde:)

Jeg får ikke til å pumpe og hun tar ikke flaske, så her er det kun amming.
Noen dager vil hun ha lite, og andre dager spiser hun lite og da vil hun ha mer pupp.
Jeg tenker at så lenge hun har tilbudet, så regulerer hun det fint selv.
Hvis hun ikke vil ha når jeg legger henne til, så venter jeg 20 min før jeg prøver igjen.
Hvis vi er ute på noe og det ikke passer å prøve å legge henne til så kjapt etter så bare venter jeg.
Jeg vil anta at hun blir grinete hvis hun er sulten.

Er egentlig mest intressert i pupp om kveld/natt her også.. Men har egentlig ikke tenkt så mye på det.. Tenker at de 2 grøtmåltidene jeg prøver å få han til å like, fyller såpass godt opp at han rett og slett ikke er sulten.. Var en dag jeg ikke fikk gitt grøt på morgenen, da spiste han veldig godt til lunsj når han ellers har vist lite intresse..

Back
Topp