Jeg er også veldig fornøyd med både fødsel og barseloppholdet på Kalnes! Ble lagt inn med rier som kom og gikk natt til mandag 25/4, pga styrtfødsel med første ville ikke jeg at de skulle sende meg hjem, så jeg fikk et rom mens vi ventet på at riene skulle ta seg opp da de hele tiden kom og gikk. Jordmødrene var innom ca. 1-3 ganger per vakt for å sjekke åpning, fosterlyd og for ctg. Følte meg godt tatt vare på. Da fødselen startet natt til tirsdag, fikk jeg ansvarshavende jordmor som min jordmor fordi det var så fullt. De slet med at det var veldig fullt både på føderommene og på barsel, så de som var ferdig å føde fikk ikke barselrom med en gang. Når jeg kom inn på føderommet hadde jeg mye smerter under undersøkelsene og klarte ikke at jordmora skulle kjenne på åpningen. Hun fant ut at jenta lå og stanget, og at livmorsåpningen ikke var sentrert, i tillegg til at hun lå med ansiktet opp. Etter to døgn uten søvn fikk ble det bestemt at jeg skulle få epidural for å få slappe av, da jeg hele tiden lå og spente meg. Fikk da sovet en halvtimes tid, og alt ble mye bedre. Kjente fortsatt riene, og ble satt på riestimulerende drypp allerede før epiduralen.
Var veldig fornøyd med jordmoren jeg hadde og ved vaktskifte var jeg spent på hvordan det ville bli, men for en fantastisk jordmor! Er veldig glad for at hun ble den jordmoren som var der under pressingen.
På barsel var det travelt for de ansatte, og var flere ganger snakk om at de måtte gjøre om mitt rom til dobbeltrom, sa klart i fra at da dro jeg heller hjem. Ble værende i to dager, og siden jeg er andregangsfødende savner jeg ikke så mye i forhold til oppfølgingen, men om jeg hadde vært førstegangs, vil jeg si det var litt knapt. Fødselssamtalen ble fraværende, pga mangel på tid, jordmoren jeg hadde under fødselen skulle egentlig hatt den, men hadde ikke anledning, dermed fikk jeg en annen som bare spurte om jeg hadde noen spørsmål, så det ble ikke helt det jeg forventet.
Vi hadde lite besøk, men ene besøket kom utenom besøkstiden, og det var de ikke så veldig glade for, men de sa det var greit. Storesøsteren og mormoren kom rett etter fødsel (2 timer etter) og da hadde vi ikke fått barselrom enda, så de kom inn på fødestuen, men det var helt greit!