Til dere som fødte på Kalnes!

lilleJ

Betatt av forumet
Jeg sniker litt fra Juli :)

Bare lurte på hvordan dere opplevde å føde på Kalnes?
Har hørt så mye delte meninger.. Dårlig plass, stress osv - til andre som syns det har vært helt supert.

Fikk dere enkeltrom?
God tilgang til badekar?
Er det slik at de er strenge på besøk også?

Tusen hjertelig takk for litt info! :)

Jeg fødte på Kalnes og er veldig fornøyd med det :) Fikk være der i 5 døgn da lille var født i uke 36+4 og hadde gulsott. Ammingen tok derfor litt tid å starte opp da han var sløv og ikke ville suge med en gang. Veldig glad for at vi fikk være så lenge da vi var usikre førstegangs foreldre :) Fikk eget rom og far kunne være med oss alle dagene :) siden fødsel var i gang før uke 37 fikk jeg ikke bruke badekar, men det var ledig badekar der :) barnelegene er litt strenge med besøk og at det kun skal være besøk i besøkstiden. Hun sa i fra en gang at familien min måtte gå (de satt over besøkstiden) Men barnepleierne og jordmødrene bryr seg ikke om det så lenge vi selv ønsker besøk så er det greit for dem. Fikk god veiledning i forhold til ammingen og alle vi møtte på var veldig hyggelige i hvertfall :) vi hadde oppfølgning på Barselpol også med blodprøver av lille etter vi kom hjem og der var de også helt fantastiske og hyggelige :) jordmoren jeg hadde under fødsel var også helt fantastisk! Jeg råder dere til å skrive ønskebrev og ta med. De leste min og jeg fikk en veldig fin fødsel tross vakum og klipp fordi jeg følte meg trygg da jordmor gjorde alt jeg ønsket :)

Har hørt så mye delte meninger.. Dårlig plass, stress osv - til andre som syns det har vært helt supert.

Fikk dere enkeltrom?
God tilgang til badekar?

Det er jeg også nysgjerrig på, termin 24. mai...

Glemte å QUOTE dere, se innlegg over :)

Jeg er også veldig fornøyd med både fødsel og barseloppholdet på Kalnes! Ble lagt inn med rier som kom og gikk natt til mandag 25/4, pga styrtfødsel med første ville ikke jeg at de skulle sende meg hjem, så jeg fikk et rom mens vi ventet på at riene skulle ta seg opp da de hele tiden kom og gikk. Jordmødrene var innom ca. 1-3 ganger per vakt for å sjekke åpning, fosterlyd og for ctg. Følte meg godt tatt vare på. Da fødselen startet natt til tirsdag, fikk jeg ansvarshavende jordmor som min jordmor fordi det var så fullt. De slet med at det var veldig fullt både på føderommene og på barsel, så de som var ferdig å føde fikk ikke barselrom med en gang. Når jeg kom inn på føderommet hadde jeg mye smerter under undersøkelsene og klarte ikke at jordmora skulle kjenne på åpningen. Hun fant ut at jenta lå og stanget, og at livmorsåpningen ikke var sentrert, i tillegg til at hun lå med ansiktet opp. Etter to døgn uten søvn fikk ble det bestemt at jeg skulle få epidural for å få slappe av, da jeg hele tiden lå og spente meg. Fikk da sovet en halvtimes tid, og alt ble mye bedre. Kjente fortsatt riene, og ble satt på riestimulerende drypp allerede før epiduralen.
Var veldig fornøyd med jordmoren jeg hadde og ved vaktskifte var jeg spent på hvordan det ville bli, men for en fantastisk jordmor! Er veldig glad for at hun ble den jordmoren som var der under pressingen.

På barsel var det travelt for de ansatte, og var flere ganger snakk om at de måtte gjøre om mitt rom til dobbeltrom, sa klart i fra at da dro jeg heller hjem. Ble værende i to dager, og siden jeg er andregangsfødende savner jeg ikke så mye i forhold til oppfølgingen, men om jeg hadde vært førstegangs, vil jeg si det var litt knapt. Fødselssamtalen ble fraværende, pga mangel på tid, jordmoren jeg hadde under fødselen skulle egentlig hatt den, men hadde ikke anledning, dermed fikk jeg en annen som bare spurte om jeg hadde noen spørsmål, så det ble ikke helt det jeg forventet.

Vi hadde lite besøk, men ene besøket kom utenom besøkstiden, og det var de ikke så veldig glade for, men de sa det var greit. Storesøsteren og mormoren kom rett etter fødsel (2 timer etter) og da hadde vi ikke fått barselrom enda, så de kom inn på fødestuen, men det var helt greit!

Tusen takk for svar! :) Det virker jo ihvertfall som om de har ting under kontroll der, selvom de har altfor mye å gjøre og for liten plass! :o

Fikk dere enkeltrom?
God tilgang til badekar?

Jeg fødte på Kalnes i slutten av april. Er superfornøyd fra A til Å! :) Alle som jobbet der var utrolig hyggelige og behjelpelige! Fikk enkeltrom både før og etter fødsel, var til og med så heldig å få ett av rommene med dobbeltseng etter fødsel, det var veldig hyggelig å kunne ligge med jenta vår i mellom oss <3 Badekar var ikke et tema hos meg så vet ikke hvordan det er, hadde tidlig vannavgang samt at jeg ikke hadde noe ønske om badekar.. De var litt strenge på besøkstidene, men det kom litt an på hvem du spurte tror jeg. Vi hadde en veldig positiv opplevelse, så anbefaler Kalnes :)

Jeg fødte på Kalnes i februar, og jeg er så evig glad for at det er sykehuset jeg tilhører. Jeg havnet i en alvorlig situasjon, og de taklet det vanvittig bra! I tillegg så gjorde det at sykehuset var nytt situasjonen endel bedre. Endel sykehus måtte ha sendt meg et annet sted. De tar pasienten på alvor, og de har deg heller overvåket en dag for mye. Ja, de har utfordring med plass, men det synes jeg de taklet utrolig bra. Jordmødrene er fantastiske, og man føler at man som pasient er viktig. De holder humøret oppe til tross for stress og mye på en gang. Vi fikk enerom, med eget bad og seng til far. Barnefar fikk være med meg på føden de 2 ukene jeg var innlagt, og etter det fikk vi familierom på NFI hvor vi kunne være også :-) Menneskene der gjør det virkelig lett å ikke tenke på at det kan være litt mas, og tiltider trangt om plassen. Da vi var der (i en topp i februar) hadde jeg endel besøk da jeg var dårlig, men spurte alltid først. I og med at jeg hadde eget rom, så var det aldri noe problem. De kunne komme mer eller mindre når som helst. Alternativt kunne man møte de nede ved inngangen. Til og med på NFI fikk vi ha en del besøk, på rommet såklart. Vi har bare positivt å si, så bare gled deg! :-D

Back
Topp