Til dere som er over 35 -p pille

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
hvilken bruker du?

Jeg har alltid brukt marvelon... Men nå kom alderen da.. Pluss at jeg desverre røyker.. Ble så tatt av de.. Og satt på minipille...

Men jeg vil ha en p pille eller minipille hvor man har mulighet for å utsette mensen. Noen som bruker noen sånne? Og har tips :)

Er det grunner til at dere ikke velger hormonefritt? Nå er det noen år til jeg blir 35 ennå, men har allerde bestemt meg for kobberspiral. Jeg vil ikke putte mer hormoner i kroppen :p

Æ brukte diane før æ gikk over til p-plaster.. Bynte å glemme å ta piller så plaster skifta man en gang i uka.. Må ha hormoner pga endometriosa.. Men e jo gravid nu så får se etterpå kossn behandlinga blir.. Men æ røyker jo ikke så har litt mindre risiko for blodpropp..

Er det grunner til at dere ikke velger hormonefritt? Nå er det noen år til jeg blir 35 ennå, men har allerde bestemt meg for kobberspiral. Jeg vil ikke putte mer hormoner i kroppen :p

Hadde kobberspiral inntil jeg tok den ut for 1,5 år siden sånn ca (for å bli gravid), men den funket ikke optimalt for meg. Litt uregelmessige blødninger som gjorde at jeg ikke kommer til å gå for det igjen. Men har ikke lyst til å bruke hormoner mer så litt usikker på hva løsningen blir. :)

Men for å svare på spørsmålet ditt så kan man ikke utsette/hoppe over mensen hvis man ikke bruker hormoner :)

Vil kunne velge om jeg vil ha mensen eller ikke.. En sånn type tablett.. Vet at marvelon er utelukker pga fare for blodpropp...

Vil kunne velge om jeg vil ha mensen eller ikke.. En sånn type tablett.. Vet at marvelon er utelukker pga fare for blodpropp...
Da kan du ikke ta piller for å utsette mensen. Jeg har økt fare for blodpropp pga åreknuter i beinet og lysken etter svangerskapet. Fikk beskjed av legen at jeg aldri kan bruke den type prevensjon.

Jeg er 34 og går på Cerazette nå. Før jeg ble gravid gikk jeg på Yasmin i 12 år og ville gjerne tilbake til den etter ammingen. Legen min mente at jeg ikke burde gjøre det siden blodpropp er noe som "går" i familien.
Han tipset om Yasminelle (hormonpille), men da fortsatte jeg bare på Cerazette.

Back
Topp