Til dere som er morgenkvalme og kaster opp

ToGo

Glad i forumet
I hvilken uke startet dere med dette. Selv er jeg i uke 8+1 og har ikke kastet opp en eneste gang. Har vært kvalm/småkvalm av og på noen uker da. Det jeg egentlig lurer på er om jeg har dette med å kaste opp foran meg, eller om jeg er en av de få heldige som holder maten nede?

Sniker fra Juni for å svare :D Jeg var ikke kvalm og hadde nesten ingen symptomer før uke 7 - 8, og nå er jeg kvalm hele døgnet rundt i uke 12+2. :) krysser fingrene for at du er en av de heldige !!

Hadde det bare vært morgenkvalme.. jeg har vært kvalm hele døgnet siden uke 6 (uke 9 nå). Sist begynte jeg ikke kaste opp daglig før uke 12 frem til uke 20, men da hadde jeg vært veldig kvalm fra uke 6 slik som nå. Det er mange som ikke er plaget med oppkast og kvalme så nyt å være en av de heldige, i alle fall enn så lenge :)

Jeg har vært kvalm av og på en ukes tid nå, er i dag 7+0 å kastet opp for første gang i dag..

kvalmen har vært hos meg siden uke 6+2. Men idag er den verste dagen! Kvalm å oppkast hele dagen! Satser på bedre dag imorgen ja.

Jeg var kvalm hele dagen fra uke 6-13 sist, men jeg kastet opp bare 1 eller 2 ganger.

Jeg er bare 5+1 enda og kjenner ingenting. Spent på om jeg er så heldig å slippe unna denne gangen. Lov til å håpe.

Min venninne var ikke kvalm en eneste dag gjennom 3 svangerskap, så det går faktisk an å slippe helt fra det.

Varierende kvalme fra uke 5.. kastet opp første gang i dag, 7+3.

Last edited:
Lammende kvalm sånn av og på fra uke 5+1.. Har enda ikke kastet opp men det tror jeg er fordi jeg er så sta.. Jeg holder igjen å nekter å spy så lenge det lar seg gjøre..

Jeg er bare mye kvalm og dårlig matlust ingen ting frister :( er 7+5 så håper ikke d blir verre.. med di 2 guttene jeg har har jeg ikke vert dårlig i d hele tatt :)

Jeg er kvalm hele døgnet, kvalm fra uke 5 ca. Laster sjelden opp, men føler for å kaste opp hele tiden :p

I forrige svangerskap var jeg morgenkvalm mellom uke 6-12, og kastet opp én gang, i løpet av uke 7-8 tror jeg.
Tror det varierer veldig. Du kan nok plutselig bli verre og kaste opp, slippe unna med kun denne kvalmen, eller bli mye bedre fort. :)

Sist kastet jeg opp daglig fra uke 6 til 20, og nesten hver dag etter det :p denne gangen begynte det i uke 4. Men jeg tror vi som spyr er litt overrepresentert her inne. Ifølge legen min er det vanlig i å være kvalm (ikke uvanlig å ikke være det), men de færreste spyr konstant i mange mange uker. Håper du slipper :)

Jeg har ikke kastet opp i de to tidligere svangerskapene og krysser fingrene for å slippe det nå også. Det sies at symptomene er sterkere med tvillinger, men jeg merker ikke noe til det.

Jeg er kvalm døgnet rundt, det var jeg også i mine to første svangerskap, men jeg har aldri kastet opp :)
Bare evig kvalm :P

Ekstremt kvalm til tider og kasta opp 8+4. Da gikk det ikke å unngå.

Sist var jeg kvalm fra uke 4 - 10 ca. Spydde ikke en eneste gang. Var litt kvalm fra uke 4-8/9 og de siste ukene var jeg skikkelig kvalm!

Vi er jo så ulike alle sammen.

Spydde 7 måneder med første, 6 med andre, den her gangen, spydd siden uke 6. Priser meg lykkelig for at jg begynner tidlig om morgenen så ingen ser om jeg spyr i buskene hjemme , denne lille klumpen liker nemlig ikke væskeinntak på morgenen

Back
Topp