Til dere som er i gang med ivf og har lang reisevei

Stjernedryss91

Blir kjent med forumet
Jeg lurer på om dere har en egen, privat gynekolog hjemme? Er dette hensiktsmessig, eller blir man fulgt opp på lokalsykehuset også? Kanskje man kunne tatt ultralyd undersøkelse hjemme, og sluppet reise så langt under stimulering?

Noen som er for eller i mot her? :) Vurderer selv å skaffe det før ivf oppstart.
 
Jeg lurer på om dere har en egen, privat gynekolog hjemme? Er dette hensiktsmessig, eller blir man fulgt opp på lokalsykehuset også? Kanskje man kunne tatt ultralyd undersøkelse hjemme, og sluppet reise så langt under stimulering?

Noen som er for eller i mot her? :) Vurderer selv å skaffe det før ivf oppstart.

Vi har 4 timers kjørevei hver vei til Porsgrunn, og vi får ta alle kontroller og ultralyder hos en privat gynekolog i nærheten :) trenger bare å inn til Porsgrunn for forsamtale og uttak og innsett :)
Sist gang sov vi på hotell mellom uttak og innsett og tenker at vi gjør det samme denne gangen :)
 
Det kommer litt an på hvilket sykehus du hører til. Ikke alle som godkjenner kontroller hos andre enn gynekologer de har «godkjent». Sånn er det i hvert fall på St. Olav. Bor i Oslo, og måtte dra til Hamar for kontroller, da han bar den eneste godkjente gyn på hele sør/Østlandet.
Bedre enn å reise til Trondheim for UL selvfølgelig, men ville sjekket opp med behandlingsstedet :)
 
Jeg må reise fra Bergen til st Olavs for kontroll..
var ikke muligheter for og gjøre dette her hjemme.. så her er fly og hotell bestilt ;)
Men ser fram til og reise og egentlig :p
En dag i Trondheim går greit, har aldri vært der heller :D
 
Jeg holder til i Tromsø, så må fly att og fram til timene. Jeg får høre med de på forsamtalen, og krysse fingrene for at jeg kan gå til kontroll her hjemme :) Takk for alle svar
 
Denne tråden hører vel strengt tatt ikke til inne på gravid med assistert befruktning, men inne på assistert befruktning generelt :p
 
Vi bor 6 timer unna St.Olavs og får ta alle kontroller på sykehuset her :)
 
Vi bor ikke såååå langt unna Porsgrunn, men tar alle ultralydkontroller nær hjemmet. De har to de samarbeider med i kommunen :)
 
Såå bra Kanskje det blir litt mindre reising enn forventet ☺️
 
Eg fekk gjera kontrollene på heimstad om eg ville. Bakdelen med det er at dei ikje er så flinke/ så inni Ivf og måling som klinikkene. Sist forsøk gjorde eg begge ul på sykehuset innlandet, dei målte unøyaktig og hadde ikkje peiling på kva dei dreiv med. Dette var gynekologer og ho eine hadde jobba med Ivf før. Eg måtte inn til oslo dagen etter siste ul for dei var redd hinna var for tynn og ikkje kunne ta ut, pga feil måling... denne gongen reiste eg til klinikken på første ul og tok på heimplassen på 2.ul. No hadde eg med sjemaet frA 1.ul og fulgte nøye med kva dei skreiv. Det var riktig denne gongen. Kan vera tilfeldig óg selfølgelig. Men pga å ikkje ta fri frå jobb når arbeidsgiver ikkje veit om situasjonen, så må ein ty til heimstad ;)
 
Noen som har valgt å bo på hotell i stimuleringsperioden etter første ultralyd fram til innsett og har fått det dekker? Vurderer å gjøre det, da jeg har reisevei på 4 timer, og ikke orker å ta buss opp-ned 8 timer 4-5 ganger på en uke.
 
Jeg hadde 2 timer hver vei. Varierte hvorvidt vi tok ultralyden i Porsgrunn eller i Oslo. Siste 2 forsøk ville de ha oss ned da jeg måtte følges nøye. Ble vel i overkant av 10 turer hver runde.
 
Noen som har valgt å bo på hotell i stimuleringsperioden etter første ultralyd fram til innsett og har fått det dekker? Vurderer å gjøre det, da jeg har reisevei på 4 timer, og ikke orker å ta buss opp-ned 8 timer 4-5 ganger på en uke.
For å få dekket overnattinger må du ha dokumentasjon fra ivf-klinikken at du må være der med overnatting. Jeg kom feks en dag i forveien fordi været var usikkert før innsett, og pasientreiser var veldig klar på at klinikken måtte gå god for at jeg trengte komme dagen før. Dette fordi jeg hadde rukket timen hvis jeg tok første flyet på innsett-dagen, og derfor ikke egentlig krav på hotellovernatting. I tillegg får man dessverre ikke alt igjen av utlegget :/ Jeg fikk vel tilbake litt over halvparten.

Lykke til!
 
For å få dekket overnattinger må du ha dokumentasjon fra ivf-klinikken at du må være der med overnatting. Jeg kom feks en dag i forveien fordi været var usikkert før innsett, og pasientreiser var veldig klar på at klinikken måtte gå god for at jeg trengte komme dagen før. Dette fordi jeg hadde rukket timen hvis jeg tok første flyet på innsett-dagen, og derfor ikke egentlig krav på hotellovernatting. I tillegg får man dessverre ikke alt igjen av utlegget :/ Jeg fikk vel tilbake litt over halvparten.

Lykke til!
Tusen takk for svar! Hvor mange kontroller måtte du på? Og ble du igjen i Tromsø mellom uttak og innsett? Hvordan går det med deg?❤️
 
Tusen takk for svar! Hvor mange kontroller måtte du på? Og ble du igjen i Tromsø mellom uttak og innsett? Hvordan går det med deg?❤️
Jeg hadde 3 ultralyder før uttak. Og siden det ble ganske mange egg ut ble de dyrket i 5 dager :) Tror ikke det er vanlig å bli igjen mellom uttak og innsett, siden man ikke vet hvordan det går med eggene. Kan godt være andre har andre erfaringer, du får prøve å forklare dem ang reiseveien. Kanskje du får dekket en eller to ekstra netter :)

Med oss gikk det over all forventning! Positiv test på første forsøk, og eskimoen sitter fortsatt ❤️ Håper det går går like bra med dere :love7 Har du fått nærmere tilbakemelding om oppstart? :rolleyes:
 
Jeg hadde 3 ultralyder før uttak. Og siden det ble ganske mange egg ut ble de dyrket i 5 dager :) Tror ikke det er vanlig å bli igjen mellom uttak og innsett, siden man ikke vet hvordan det går med eggene. Kan godt være andre har andre erfaringer, du får prøve å forklare dem ang reiseveien. Kanskje du får dekket en eller to ekstra netter :)

Med oss gikk det over all forventning! Positiv test på første forsøk, og eskimoen sitter fortsatt ❤️ Håper det går går like bra med dere :love7 Har du fått nærmere tilbakemelding om oppstart? :rolleyes:
Ok, reiste til og fra byen mellom hver UL? Ser for meg at det blir stress med 8 timer buss fire ganger på en uke:wtf: Vi får oppstart i februar, og det er jo snaaaart!
Ja, hadde sneket på assistertforum og fått med meg at du ble gravid, og nå ble jeg sååå glad for at du fortsatt er det❤️❤️❤️

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare, det betyr så mye❤️
 
Ok, reiste til og fra byen mellom hver UL? Ser for meg at det blir stress med 8 timer buss fire ganger på en uke:wtf: Vi får oppstart i februar, og det er jo snaaaart!
Ja, hadde sneket på assistertforum og fått med meg at du ble gravid, og nå ble jeg sååå glad for at du fortsatt er det❤️❤️❤️

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare, det betyr så mye❤️
Ja, ble mye reising. Men fly er litt lettere enn buss 8 timer/dag, så du får bare prøve å forklare det til de :) Evt legge ut selv for din egen del.

Tusen takk :love017 Og bare hyggelig! Husker selv informasjonsbehovet før oppstart:bookworm: Skal krysse fingrene for dere, så må du oppdatere hvordan det går :happy: Jeg følger nok sikkert februargruppa som alle andre grupper :D
 
Ja, ble mye reising. Men fly er litt lettere enn buss 8 timer/dag, så du får bare prøve å forklare det til de :) Evt legge ut selv for din egen del.

Tusen takk :love017 Og bare hyggelig! Husker selv informasjonsbehovet før oppstart:bookworm: Skal krysse fingrene for dere, så må du oppdatere hvordan det går :happy: Jeg følger nok sikkert februargruppa som alle andre grupper :D
Tusen takk, kjære du❤️
 
Back
Topp