Til dere som er gravide

Snuppeluppe

Gift med forumet
Brukte alle dere som er gravide EL-tester for å finne dagene hvor dere var mest fruktbare? Jeg synes det er så stressende med de testene jeg, og vil gjerne slippe...Min søster har 2 barn, og hun brukte aldri tester. Bare sluttet med pillene. Noen som har lik syklus som meg her, 28-35 dager, og som er gravide? Ellers noen tips til å bli gravid uten bruk av tester?

ORIGINAL: Minimeg

Har ikke brukt noe slikt jeg heller, og har snart to sønner.
Hadde sikkert brukt det om det var vanskelig å lage barn, men nå har det haldigvis gått greit. Tror de fleste prøver uten først, og går over til ulike tiltak om det viser seg å være vanskelig.

Hvor mange pp brukte du da? Og brukte du noen kjerring råd for å bli gravid?

ORIGINAL: Karo

Jeg prøvde å bruke EL-tester i et par av pp mine, men som du sier; jeg ble bare superstressa. Og mannen ble stressa også[:D][:D]
Ikke fant jeg noen EL heller..

Nei, her droppet vi det, ogden satt da etterhvert helt fint uten[:D]

Gratulere med spire! [:D] Godt det er noen av oss som dropper El testene, og fortsatt klarer å bli gravide. Hvor mange pp tok det før spiren satt?

Jeg fant ut at jeg har tydelig el-slim, så vi kjørte på når jeg oppdaget det (vel, vi "kjørte ikke på" før morgenen etter, ettersom jeg oppdaget det på ettermiddagen på nyttårsaften..), og da satt den. Dette var første pp etter 12 år på pillen.

Tror jeg prøver uten EL-tester hvertfall litt til...er i 2 pp nå...Satser på at spiren sitter denne mnd, eller i 3 pp. Alle gode ting er 3? [:D]

Vit at det kan ta opp til 10mnd før p-piller slutter å virke helt!

Når det er sagt, er det viktigste å være positiv og ikke stresse. føler du deg bra påvirker det hormonene osv.

du burde spise sunt også, legge til rette for at noe skal vokse inni en bra kropp [;)]

Men det viktigste er at du ikke stresser og har det bra med deg selv!

Jeg brukte noe som heter Babycomp en slags data-ting på størrelse med en discman- en måler temp hver morgen med en sensor som en legger under tunga og den gir deg en prognose for de neste 6 dager ( fruktbar, ikke fruktbar,  når eggløsning ventes osv osv )
Er kjempefornøyd med den og har blitt gravid med den i og med at den viser når eggløsningen forventes og den påviser graviditet!
Jeg har 33 dagers syklus. og det er mange som går ut i fra at de har 28 dagers ( gjennomsnittlig ) og dermed bommer med noen dager sliter at de sliter med å bli gravide.

Jeg anbefaler denne til de som ikke er sikre på hvor lang syklus de har, og ønsker å ha forutsigbarhet. Den brukes også som prevensjon da den viser når du ikke er fruktbar. Jeg kjøpte den først og fremst pga at jeg ikke ønsket å bruke kunstige hormoner som prevensjon.

Den er litt dyr, ( 5000 ca  ) men så har du den så lenge du er i fruktbar alder - en del år med andre ord [:)]

EL-testet et par mnd,så gadd jeg ikke mer. Gikk ca en mnd,gadd ikke stresse og tenkte nesten heller ikke noe på baby og slikt,og vips så satt spira!

Jeg brukte el-tester innimellom, men jeg fant aldri ut av dem og det førte til stor frustrasjon så jeg vil anbefale deg å ikke stresse med det! Selv om jeg hadde eggløsning, fikk jeg alltid negativt resultat på testene. Den måneden jeg ble gravid hadde jeg testet negativt på sju tester etter hverandre... Etter 21 måneders prøving er det beste rådet mitt til deg å tenke minst mulig på det! Da skal du se at spiren sitter fortere enn du aner [;)]

ORIGINAL: Labben

Jeg brukte el-tester innimellom, men jeg fant aldri ut av dem og det førte til stor frustrasjon så jeg vil anbefale deg å ikke stresse med det! Selv om jeg hadde eggløsning, fikk jeg alltid negativt resultat på testene. Den måneden jeg ble gravid hadde jeg testet negativt på sju tester etter hverandre... Etter 21 måneders prøving er det beste rådet mitt til deg å tenke minst mulig på det! Da skal du se at spiren sitter fortere enn du aner [;)]

Jeg får heller aldri El testene til å slå ut. Men jeg vet jeg har EL, vet bare ikke når[:'(] Tror jeg skal følge rådet ditt, og prøve og slappe av mere og ikke stresse. Så sitter vel spiren til slutt[:D] Var hos legen i begynnelsen av denne mnd, og han sa at jeg burde klare å bli gravid innen sommeren. Så sater på det [:)] Kos deg med spiren i magen! Klem fra jentepus

Back
Topp