Til dere som er flittige brukere av Angel sound

RalkattLia

Forumet er livet
Ja jeg tester ut hjerte hver dag [8|][:D] Må bare [8D] Kjenner liv hver dag og opptil flere ganger om dagen...Lille Ollebolle koser seg...

Og det som er rart men som egentlig ikke er så rart, men som er litt moro...er at for hver dag så må jeg lytte høyere og høyere opp...og hører/får inn hjertelyden uansett hvor jeg holder doppleren bare det er under navelen [:D]

Er ikke mer en to-tre dager siden så var det liksom under/rett ved skambeinet...Og nå kan jeg fint holde den et par cm under navelen og få den inn skikkelig godt...Og til alle døgnets tider...

Misunner dere med Angel sound sååå. (tørr ikke kjøpe) [8D]

Var hos jordmor for første gang her på fredagen, da var jeg 12 nesten 13 uker.
Det var så vidt jeg fikk henne til og prøve. Hun nekta jo for det var absolutt ingen selvfølge at en fant det så tidlig, spesielt siden jeg har fått sånn rar svær mage. Har jo lest her at de fleste av dere fant veldig tidlig! Så jeg tok sjansen og mara meg til det jeg også. Fikk høre til slutt. SÅ DEILIG!!! Lå bare og gliste.... [:)][:)]

En annnen grunn til at jeg ikke tørr kjøpe er fordi jeg har hørt at det ikke er bra og drive på for mye (jeg hadde tatt helt av jeg hehe)
[:D] Har du hørt noe om at det ikke er bra? Hvorfor ikke det er bra?
Klarer ikke helt og skjønne hvorfor det skal være farlig..

ORIGINAL: kricam

Misunner dere med Angel sound sååå. (tørr ikke kjøpe) [8D]

Var hos jordmor for første gang her på fredagen, da var jeg 12 nesten 13 uker.
Det var så vidt jeg fikk henne til og prøve. Hun nekta jo for det var absolutt ingen selvfølge at en fant det så tidlig, spesielt siden jeg har fått sånn rar svær mage. Har jo lest her at de fleste av dere fant veldig tidlig! Så jeg tok sjansen og mara meg til det jeg også. Fikk høre til slutt. SÅ DEILIG!!! Lå bare og gliste.... [:)][:)]

En annnen grunn til at jeg ikke tørr kjøpe er fordi jeg har hørt at det ikke er bra og drive på for mye (jeg hadde tatt helt av jeg hehe)
[:D] Har du hørt noe om at det ikke er bra? Hvorfor ikke det er bra?
Klarer ikke helt og skjønne hvorfor det skal være farlig..

Dem sier at man skal kun bruke den maks 3 ganger pr uke eller no...og grunnen er for at det er så lite forska på...Derfor jeg IKKE kjøpte det forrige gang...men nå fikk jeg jo en nesten i fanget...SÅ klarte ikke dy meg [8|][8D][:D]

Kommer nok til og bruke den mindre og mindre framover nå som jeg kjenner liv...[;)] 
Men veldig moro for nå har snart hele familien fått høre hjerte til lille ollebolle..[:)] Eldste jenta på 8 syntes det er veldig moro[:D] 

Men var litt moro og se/høre at den lille forflytter seg oppover i magen nå [:)]

*sniker fra januar11*

angelsound er bare en forsterker.. den funker som et stetoskop eller jordmorskop.
er vel dopler du tenker på... den bruker høyfrekvens bløger for å "scanne" etter hjertelyden...

med andre ord det er to forskjellige ting...

Jeg har også hørt hjerelyden med angelsound i dag- veldig koselig!
Men jeg hører så mange si at angelsound ikke er en doppler, men kun en lydforsterker men dette stemmer _ikke_. På det apparatet jeg har står det i alle fall at det er en doppler, så man bør absolutt være forsiktig i bruken.

Når jeg har vært hos jordmor ønsker hun ikke å lete for lenge etter lyden og holder den kun noen sekunder når hjertelyden høres. Hun sier at man ikke kan være sikker på effekten på fosteret på grunn av sterk stråling.

ORIGINAL: turteldue

*sniker fra januar11*

angelsound er bare en forsterker.. den funker som et stetoskop eller jordmorskop.
er vel dopler du tenker på... den bruker høyfrekvens bløger for å "scanne" etter hjertelyden...

med andre ord det er to forskjellige ting...

både angelsound og caremaxx er ulike former for dopplere. Og på caremaxx`en jeg har står det at man ikke skal bruke mer enn 3 gang pr.uke for sikkerhets skyld. Ikke forsket nok på det, så man vet ikke om det er skaldelig eller ikke for barnet.
Apparater som f.eks jordmorhorn som kun brukes som lydforsterker, er ikke mulig å bruke på magen så tidlig som nå. Da hadde man måttet vente til uke 20 ++

Jeg bruker min Angelsounds med god samvittighet. Alle elektriske apparater avgir stråling og jeg er mer bekymret for strålingen fra mobilen og laptopen i fanget enn doppleren. Tror nok neppe den hadde vært godkjent for bruk i EU og USA om det var noe som helst fare med å bruke den. Har fra produsenten fått opplyst at strålingen ved å bruke Angelsounds 50 ganger er tilsvarende strålingen fra 2 timer foran TV´n. Den lave stråleverdien i disse apparatene kunne også sonografen som tok 3D på meg bekrefte. Han fortalte også at man anbefaler å ikke overdrive bruken for å være på den sikre siden, men at det ikke foreligger noen forskning på 40 års bruk av ultralyd som viser skadelige effekter.

Back
Topp