Til dere som er 2 gangsfødene

Isabelam

Flørter med forumet
hvor lang tid tok det før dere fikk menstruasjonen tilbake etter fødsel? Og begynte dere å bruke tampong eller bind? Jeg fikk tilbake menstruasjonen nå i går, er 5 uker siden fødsel og har ikke turt å bruke tampong enda. jeg syntes det er ubehagelig å gå med bind, spesielt nå som det er så varmt.. Er det noen som har erfaring? :D:D

Vet du at det er mens og ikke fortsatt en del av renselsen?

Ville vel venta med tampong til etter 6. ukers kontroll og "go ahead" fra lege/gyn evt gitt det god margin

Fikk mens etter 3 mnd sist. Delammet

Vet du at det er mens og ikke fortsatt en del av renselsen?

Ville vel venta med tampong til etter 6. ukers kontroll og "go ahead" fra lege/gyn evt gitt det god margin

Fikk mens etter 3 mnd sist. Delammet

3 uker siden jeg stoppet å blø også begynte det igjen i dag, derfor jeg tenkte automatisk at menstruasjonen hadde kommer tilbake igjen.. Men kan jo hende at det fortsatt er renselsen.

Som du sier så venter jeg nok til jeg har fått klarsignal fra legen om at det er ok :)

For meg tok det 11 mnd før den kom tilbake! Så kan nok ikke bidra med noe her tror jeg...

3 uker siden jeg stoppet å blø også begynte det igjen i dag, derfor jeg tenkte automatisk at menstruasjonen hadde kommer tilbake igjen.. Men kan jo hende at det fortsatt er renselsen.

Som du sier så venter jeg nok til jeg har fått klarsignal fra legen om at det er ok :)
Jeg fikk beskjed om at det ville slutte å blø, og så ville det komme et krampetak til med blødning.

Vil tro det er renselse. Hadde selv blødning etter 6 uker sist som jeg trodde var mensen, men var nok en siste rest av renselsen. Mensen kom etter 6 mnd.

Vil også tro det kanskje er renselse fortsatt. Det kan komme en blødning når skorpa der morkaka har vært festa i livmora løsner.

Kom etter et.år da jeg begynte i jobb igjen. Vil tro det er renselse enda hos deg. Her var det noen dager uten noe og plutselig kom det mer. Er tre uker siden fødselen her. Var det samme med førstemann også, trodde jeg var ferdig og så var jeg ikke det likevel.

hvor lang tid tok det før dere fikk menstruasjonen tilbake etter fødsel? Og begynte dere å bruke tampong eller bind? Jeg fikk tilbake menstruasjonen nå i går, er 5 uker siden fødsel og har ikke turt å bruke tampong enda. jeg syntes det er ubehagelig å gå med bind, spesielt nå som det er så varmt.. Er det noen som har erfaring? :D:D
Snoker litt: fant fort ut etter sist gang at megabindene fra sykehuset + lummert varmt vær=noe herk. Tøybind var myyye mindre klamt i varmen. Så har kjøpt meg endel av de til etter fødselen nå.

Sniker fra april. Jeg trodde jeg var ferdig med renselsen etter 2 uker. Stoppet først etter 5 dager. Deretter begynte det på nytt etter 10 dager når skorpa datt av. Så var jeg ferdig iløpet av noen dager. Men når det var 5 uker og 6 dager fikk jeg en ny friskblødning som varte i 2 dager. Dette var siste rest av renselsen fikk jeg beskjed av legen på 6 ukers kontrollen:)

Hun er ni uker nå og jeg fikk den tilbake i går. Ammer ikke så er rimelig sikker på at det er den.
Har ikke varme, så forholder meg ikke til problematikken rundt tampong eller ikke enda :p

Back
Topp