Til dere som blander velling med mme

Lillu

Glad i forumet
Hva slags blandingsforhold bruker dere da? Og bruker dere malt i melka eller ikke?

bruker ikke malt når jeg har velling, bruker bare det i 2 flasker om dagen. på 200ml ferdilaget mme bruker jeg 2-3 skjeer med grøt. bruker de skjeene som kommer med mme pakkningene. 

Her fullammer jeg i utgangspunktet, men på kvelden får han ei flaske med 200 ml. Da er det 7 skjeer, 4 med mme og 3 med risgrøt.

ORIGINAL: *EnSolstråle*

bruker ikke malt når jeg har velling, bruker bare det i 2 flasker om dagen. på 200ml ferdilaget mme bruker jeg 2-3 skjeer med grøt. bruker de skjeene som kommer med mme pakkningene. 

bruker du 2-3 skjeer med grøtpulver istedet for mme?
eller i tillegg til den ferdiglagde melka?

oi..hmm... jeg bruker mm og 3-4 skjer med grøt på 50 ml melk jeg..

Oi er visst stor forskjell på hvordan alle lager velling. Kanksje man bare skal finne noe som fungerer for en selv...

ORIGINAL: Storetroll

ORIGINAL: *EnSolstråle*

bruker du 2-3 skjeer med grøtpulver istedet for mme?
eller i tillegg til den ferdiglagde melka?

bruker det i tilegg. ellers blir det bare en veldig tynn grøt. de skal jo ha næringa å det som er i mme. grøtpulvret gjør den bare tykkere slik at den holder seg lengre i magen.

jeg gir henne først en liten posjon med banan grøt så får hun 200ml velling etterpå til kvelds.

ORIGINAL: Lillu

Oi er visst stor forskjell på hvordan alle lager velling. Kanksje man bare skal finne noe som fungerer for en selv...

Det er det jeg har gjort. Må finne ut hva som passer ungen best. Man må begynne litt forsiktig slik at dem ikke får ont i magen.

Back
Topp