Til dere som ammer

Sandra1987

Glad i forumet
Hei, jenter! :)

Hvor ofte ammer dere om dagen nå? Jenta mi er 6 mnd og jeg ammer ca 2-3 ganger om dagen. Kl. 06/07.00 og på kvelden i 20/21.00 etter at hun har fått grøt. Er ikke dette litt lite? Hun er veldig fornøyd og har flere våte bleier om dagen. Så alt er jo som det skal :) Bare litt nysgjerrig på om barna deres drikker like skjeldent :) Jeg har prøvd og gi kokt avkjølt vann, men det spytter hun ut igjen :p Vil ikke gi nesle saft enda :)

♡Prinsesse 14 juli♡

Eg amme hele dagene eg og så drikke ho masse vann utenom rett fra springen :) grøt e d sjeldent eg får i ho, men i kveld spiste ho faktis ei hel skål, utenom d spise en hel porsjon med fruktmos på dagen, men så e ho matvrak då :P

babyjente 27 Juli ♡

Frøkna mi er glad i mat hun også :) Men hun spiser regelmessige måltider med grøt og frukt hele dagen, men synes hun kunne drukket litt mer..

♡Prinsesse 14 juli♡

Ammer masse enda, føler jeg. Han får grøt 11 og 18, også ammer jeg ellers. Blir nok mellom 8-10 ganger i døgnet.... overgangen t fast føde har ikke gått så bra, mye vondt i magen, så da har vi tatt d langsomt. Derfor ble d mer amming en periode.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg ammer før hvert måltid (4 ganger daglig) samt noen ganger ekstra hvis det er noe spesielt. Og som regel litt om natten også.

Ammer ca 5 ganger i døgnet :) prøver å venne ham til vann, men det vil han ikke ha :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hei, jenter! :)

Hvor ofte ammer dere om dagen nå? Jenta mi er 6 mnd og jeg ammer ca 2-3 ganger om dagen. Kl. 06/07.00 og på kvelden i 20/21.00 etter at hun har fått grøt. Er ikke dette litt lite? Hun er veldig fornøyd og har flere våte bleier om dagen. Så alt er jo som det skal :) Bare litt nysgjerrig på om barna deres drikker like skjeldent :) Jeg har prøvd og gi kokt avkjølt vann, men det spytter hun ut igjen :p Vil ikke gi nesle saft enda :)

♡Prinsesse 14 juli♡
Jeg ammer også ca 2-3 ganger om dagen:) tidlig morgen, noen ganger midt på dagen, og på kvelden:) han får grøt morgen og kveld:) et fruktmåltid på formiddagen og middag ca kl 15. Gir han litt vann, men det er ikke snakk om mye:)

Jeg ammer på morgenen i 6/7 tiden. Hun får jo flere måltider om dagen og synes det er litt rart at hun ikke blir tørst også, spesielt når hun spiser. Hun vil da ikke ha drikke før på kvelden. Mellom 18 og 20/21 tiden. Når jeg prøver og legge henne til så snur hun seg vekk fra brystet. Vi skal på lege kontroll i morgen så skal høre med lege hva han mener.

♡Prinsesse 14 juli♡

Har lest et sted at de får mye væske gjennom maten:)

Snuppa blir 6mnd om 6dager å hun ammer jeg kl 7 om morgenen. Ammer ca 7ganger om dagen å en gang om natta. Hu spiser grøt 2 ganger om dagen å litt frukt. Hun får også mme og vann etter behov :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Ammer 2-3 ganger om dagen jeg også nå. Han er litt over 7 mnd nå. Men han drikker greit med vann til måltidene. Tror jeg da;)

Ammer masse enda, føler jeg. Han får grøt 11 og 18, også ammer jeg ellers. Blir nok mellom 8-10 ganger i døgnet.... overgangen t fast føde har ikke gått så bra, mye vondt i magen, så da har vi tatt d langsomt. Derfor ble d mer amming en periode.

Magevondten til Alma gikk over da vi satt henne på do. Nå bæsjer hun kun der. Tror hun synes det er lettere.

Må prøve å sette han på do:-)

Hs sa i dag at det er helt normalt og ikke drikke like mye som før nå som hun spiser mer fast føde. De får i seg mye væske i maten :) Ser at det er mange forskjellige svar. Jeg tror dette er veldig individuelt og kommer an på barnet :) Jeg er hvert fall ikke bekymret mer :) Hun har våte bleier og er glad og fornøyd. Hun spiser godt og bæsjer som regel 2 ganger i døgnet. Så jeg er ganske avslappet nå ;)

♡Prinsesse 14 juli♡

Back
Topp