Til dere som ammer

Satinsky

Prinsemamma
Hvor ofte spiser babyene deres? Både på dagen og natta?
Helsesøsteren vår syntes min spiser VELDIG ofte siden han spiser hver time når han er våken, og nesten annenhver time på natta.

Annenhver time store deler av døgnet, to 3 timers pauser når han sover, en på formiddagen, en når han sovner for kvelden... Helsesøster syntes det var ofte også... Baby er 3mnd.

Min tuppe spiser hver tredje time døgnet rundt enda og er fire måneder i morra. Helsestasjonen sa at de syntes hun spiste vel ofte, men hun virker fornøyd. Jeg tenker at vi skal begynne med litt grøt på kvelden slik at hun sover lengre på natta

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Hver andre time! Dag og natt!! Gjerne hver time on natten.. Er kjempe sliten !! Og tisser seg ut om natten pga han drikker så masse melk ! I natt måtte jeg skifte på han kl3, og vi sovnet ikke før kl 5:/

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her er det ca hver 3 time på dagtid.. noen ganger bare 2 timer.. Om natten går det 3-5 timer mellom hver gang.. Hun blir 4 mnd neste uke..:)

Her blir det ofte 2. Hver time på dagtid. Med mindre vi er ute og triller lenge da glemmer hun at hun er sulten! Sover fra 18.30 ish til alt fra 05-07 før hun før mat og noen timer til med søvn før hun står opp. Så logisk nok må hun jo spise litt oftere på dagtid siden hun sover så mye;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mi frøken er matglad:) om natten sover hun somregel 6 timer sammenhengende men oftest 7-8 så hun spiser ca hver 3 t dagtid,men på kvelden er det ofte annahver time, og før hun sovner kan det være hver time:) Hun er 3,5 mnd.

Her blir det ofte 2. Hver time på dagtid. Med mindre vi er ute og triller lenge da glemmer hun at hun er sulten! Sover fra 18.30 ish til alt fra 05-07 før hun før mat og noen timer til med søvn før hun står opp. Så logisk nok må hun jo spise litt oftere på dagtid siden hun sover så mye;)

For en drømme baby på natta da:)

Godt å se at flere er som min, men kjenner jeg blir fortvilet av å sitte med puppen ute hver time noen ganger. I går måtte vi for første gang gi mme fordi jeg gikk tom. Da var mor fortvilet :-(. Mye klaging og kaving for å få i han 25ml.... Har Avent flaske med 0+ smokk, men skal kjøpe større i tilfelle jeg må gi dette flere ganger. Lurer jo på hvorfor jeg gikk tom, men han spiste ekstremt mye i går, og jeg er sliten.

Anbefaler dere å ta kontakt med en god ammeveileder. De har ofte gode råd, og kan komme med tips som kan gjøre hverdagen enklere :) av erfaring er dette noe mange helsesøstre ikke er så gode på. Helsesøstre er gode på mye, men har til gode å møte en som er ammeekspert i tillegg. Jeg drakk ammete, apoteket sin NAF te, anis, karve og fenikkel. Den hjalp på produksjonen og hjalp også gullet med luftsmerter. Prøvde også en som i tillegg inneholdt brennesle, men den måtte jeg kutte da jeg fikk melkespreng.

Anbefaler dere å ta kontakt med en god ammeveileder. De har ofte gode råd, og kan komme med tips som kan gjøre hverdagen enklere :) av erfaring er dette noe mange helsesøstre ikke er så gode på. Helsesøstre er gode på mye, men har til gode å møte en som er ammeekspert i tillegg. Jeg drakk ammete, apoteket sin NAF te, anis, karve og fenikkel. Den hjalp på produksjonen og hjalp også gullet med luftsmerter. Prøvde også en som i tillegg inneholdt brennesle, men den måtte jeg kutte da jeg fikk melkespreng.
Hvilke ammete et det som inneholdet brennesle?

Hvilke ammete et det som inneholdet brennesle?

Jeg drikker både helsekosten sin og helios sin ammete.. Er brennesle i kloster sin og brenesleblad i helios sin. Synes kloster sin te er veldig grei siden der kan du kjøpe pose te. Jeg synes de hjelper veldig på produksjonen..

Frøkna spiser ca hver 3 time hele dagen. Oftere på kvelden. Sover som regel fra 11-03 Etter det er det mat hver 3 time igjen ;) 4 mnd på mandag :)

Jeg drikker både helsekosten sin og helios sin ammete.. Er brennesle i kloster sin og brenesleblad i helios sin. Synes kloster sin te er veldig grei siden der kan du kjøpe pose te. Jeg synes de hjelper veldig på produksjonen..
Jeg har prøvd weleda sin, kloster, helios og milkmaid fra iherb. Kloster og milkmaid har definitivt vært best. Eneste jfg får melkespreng om morgenen av:)

Sniker fra juli
Da min gutt var 4 mnd, spiste han HELE tiden på kveld og 6 ganger på natta! Jeg ble heeelt utslitt, og startet med grøt da han var 4 mnd. Det gjorde jeg både fordi han virket veldig sulten, og det viste seg at vekstkurven hadde flatet ut... Når vi startet med grøt tok det jo litt tid å venne han til det osv.. Men etter 1-2 uker så gikk alt så mye bedre, og han begynnte å sove mye bedre! Nå er han 5 mnd og blid og fornøyd og spiser ca 6 ganger om dagen i tillegg til 1 gang om natten og grøten.. Husk dere som sliter at det går seg til:) Vi "sleit" litt i 1,5 mnd med både mating og en del mageknip, men nå er det bare kos Lykke til alle sammen:)

Back
Topp