Til dere som ammer. Igjen.. :P

Vaffern+4

Glad i forumet
Hvordan ligger det an med vondter hos dere?

Nå er Collin 2 uker gammel og vi prøver å fullamme. (Han begynte på mme pga ammeproblemer i starten, men fra dag 4 har det blitt mer og mer pupp)

Problemet mitt er at når han har ammet til 4-5 måltider har jeg s vondt i brystvortene at jeg ikke klarer en eneste gang til og må ha to pause der jeg pumper meg istedet. Altså, det gjør vondt når jeg legger ham til uansett, men for hver gang blir smertene værre og værre og til slutt må jeg bare gi meg.

Fler som har de sånn? Evt når kan jeg forvente å klare å amme til hvert måltid?

Jeg har ammet til hvert måltid fra hun kom bortSett fra et, - bare for å se om hun tar flaske.
Den ene puppen min har vært problemfri etter 1. Uke. Den andre derimot var helt forferdelig i nøyaktig 1 mnd. Var så sår rundt hele, - så ut som et kjøttsår. Gråt hver gang hun spiste og grudde meg til hvert måltid da det var tid til å amme fra den siden.
Jeg lufttørket hele tiden med litt mm og smurte, brukte ull osv. Ingenting hjalp følte jeg. Men så begynnte jeg å lufttørke etter jeg hadde smørt et tykt lag krem, - tok ganske lang tid! Og da gikk det over etter 2 dager hos meg ihvertfall [:D]

Jeg vet hun hadde riktig tak for hs og en jm sjekket for meg.

Så hvis jeg var deg, - du vet han suger riktig osv hadde jeg pøst på med krem og lufttørking. Vet det er flere her som har hatt god hjelp av ammeskjold eller hva det no heter.

Hmm, kanksje ekstra smøring er tingen ja.. Nå har jeg ikke noen sår eller noe. Føler bare at brystvortene blir "slitne" av å bli sugd, halt og dratt i hele døgnet:P Kanskje de er støle? haha, uansett er det vondt så takker for tipset:)

Kanskje sånn skjold er tingen for deg da for å avlaste dem litt innimellom [:)]

hadde sykt vondt i begynnelsen men det har gitt seg nå. ga seg rundt to uker etter jeg begynte med ammingen.

Back
Topp