TIL DERE SÅ HAR BYGD HUS =)

Junemamma

Elsker forumet
Hei !!

Vi tenker på å bygge hus. Lurer litt på hvor mye dere måtte ut me? å hvordan er standaren? Legg gjerne med bilde.
Vi får gratis tomt av faren min å samboeren min er elektriker så han legger elektrisk selv.Han har kontakter med rørleggere gjennom jobben så han kan få ting fra dem billin... Har og en svoger som er maskin fører så kan få han til å grave ut tomten billing.
OFF men det blir jo dyyrt uansett..
Men det er jo dyrt å kjøpe ferdig hus og=)....

Hus koster ekstremt masse, men det e vanskeleg å gje eit eksakt tall, men at det kjem på vertfall 2 mill må ein vel rekne med. Eit godt døme e på vårt byggesett, betalte 1.7 for det, ette 6mnd hadde det stege til 2.3 mill for vårt byggesett, heilt rått!!! So det kjem alt ann påka hus du bygger, kor du byggjer, størrelse, standar. Men å ha gode kontakter er jo eit kjempe ++++ da!! Lykke til, det e verdt det..

ORIGINAL: Nøstemamsen

Pris varierer fra bosted til bosted.
Her så vi bor så må du nesten opp i minst 2,5 mill for å få en grei standard.

Vi flytta inn i nytt hus sept 2007.
Vi har vært heldige siden sambo er snekker å ha gjort det meste selv.
Har vannbåren varme i gulva, ventilasjons system , spotter i alle tak , 3 fliselagt bad , herregård kjøkken..Leilighet i kjelleren, loft  hadde aldri kunne hatt dette til "normal" pris , det er dyrt!
Måtte ut med 2,5 ( inkl garasjemurer osv) men hadde måttet bet rundt 4,5 mill hvis vi skulle bet som "vanlige" folk...

Ganske likt som oss det der [;)] 

Bortsett fra at vi flyttet inn i nytt hus i 2005.. Vi har hatt så mye egeninnsats vi (min kjære er rørlegger) så pga det så har vi "spart" masse masse penger.

Men å bygge er dyrt uansett, men gud så gøy det er å få alt som man vil og alt nytt [;)]

Vi har brukt ca 2,5... og kommer til å bruke enda mer (hagearbeid og brostein ute osv)

Glad vi bygde når vi gjorde, for det blir ikke billigere med det første skjønner jeg.
Allikevel vurderer vi å bygge enda en gang [:)] Hihihi...

ORIGINAL: Junemamma

Hei !!

Vi tenker på å bygge hus. Lurer litt på hvor mye dere måtte ut me? å hvordan er standaren? Legg gjerne med bilde.
Vi får gratis tomt av faren min å samboeren min er elektriker så han legger elektrisk selv.Han har kontakter med rørleggere gjennom jobben så han kan få ting fra dem billin... Har og en svoger som er maskin fører så kan få han til å grave ut tomten billing.
OFF men det blir jo dyyrt uansett..
Men det er jo dyrt å kjøpe ferdig hus og=)....

Dette låter helt likt som oss... hehe...
Vi har byggd huset själv da.... faren til samboern er snikkere og tømrermester..

vi er på 2,5 mille nå, då er det ikke plen, staket, busker osv med i det....

Back
Topp