Til dere med svangerskapspenger

Ungmammajuli22

Betatt av forumet
Juliknøttene 2022
Jeg har sendt inn søknad om svangerskapspenger etter jeg fikk dokumenter fra lege og underskrift av arbeidsgiver. Hvor lang tid tok det fra dere sendte inn søknaden til dere fikk den innvilget? Og evt når fikk dere utbetalt lønn? Ble den utbetalt direkte fra nav eller arbeidsgiver?:hungry: Takk for svar:rolleyes::D

Sendte inn søknad for noen uker siden, ikke fått svar enda. Man kan sjekke på nav sine sider hvor lang saksbehandlingstid det er i ditt fylke :)

Jeg har sendt inn søknad om svangerskapspenger etter jeg fikk dokumenter fra lege og underskrift av arbeidsgiver. Hvor lang tid tok det fra dere sendte inn søknaden til dere fikk den innvilget? Og evt når fikk dere utbetalt lønn? Ble den utbetalt direkte fra nav eller arbeidsgiver?:hungry: Takk for svar:rolleyes::D

Jeg synes det gikk ganske fort, mener det tok ca 3-4 uker. Lønn utbetales den 25. hver mnd og jeg fikk et par dager etter at søknaden ble innvilget:happy:

Tok 3-4 uker etter de sendte inn de opplysningene fra jobben! :) Jeg fikk utbetalt som vanlig fra jobb (den 12.) og så får arbeidsgiver igjen fra NAV.

Fikk svar idag, sendte søknaden 23.02 men arbeidsgiver brukte 1 uke på å sende inntektsmelding så litt forsinkelse der.. :)

Jeg håper jeg får penger direkte fra nav, for hvis arbeidsgiver får de så vet jeg ikke om jeg får betalt.. den er 18 mars i dag og jeg har enda ikke fått utbetalt lønn for februar og hele økonomien min går i grunn pga at jobben ikke har råd til å betale meg:(

Jeg håper jeg får penger direkte fra nav, for hvis arbeidsgiver får de så vet jeg ikke om jeg får betalt.. den er 18 mars i dag og jeg har enda ikke fått utbetalt lønn for februar og hele økonomien min går i grunn pga at jobben ikke har råd til å betale meg:(

Arbeidsgiver kan da ikke la vær å betale deg, hvorfor har du ikke fått februar lønn?

Arbeidsgiver kan da ikke la vær å betale deg, hvorfor har du ikke fått februar lønn?
Hun har ikke råd, bedriften har gått veldig dårlig mtp corona åsså fikk vi ikke hjelpemidler fra kommunen (vi er en liten bedrift) så ting har vært vanskelig. Jeg fikk 3000 i «forskudd» på mandag, alt gikk til regninger. Sa til henne at jeg må ha penger til mat, så hun overførte 5000 i dag, men det kom ikke inn på konto så må bare klare meg gjennom helgen:sorry:

Hun har ikke råd, bedriften har gått veldig dårlig mtp corona åsså fikk vi ikke hjelpemidler fra kommunen (vi er en liten bedrift) så ting har vært vanskelig. Jeg fikk 3000 i «forskudd» på mandag, alt gikk til regninger. Sa til henne at jeg må ha penger til mat, så hun overførte 5000 i dag, men det kom ikke inn på konto så må bare klare meg gjennom helgen:sorry:
Huff det høres ikke bra ut. Ville bedt jobben din sende ny inntektsmelding til nav med en gang, der krysses det av for om arbeidsgiver forskutterer lønn eller ikke!

Får man et varsel på sms eller mail når søknad om svangerskapspenger er godkjent, eller må man drive å logge inn og sjekke? Flere uker siden jeg søkte...

Får man et varsel på sms eller mail når søknad om svangerskapspenger er godkjent, eller må man drive å logge inn og sjekke? Flere uker siden jeg søkte...
Jeg fikk mail om at det var kommet nytt vedtak fra Nav i Altinn :)

Jeg fikk brev i Digipost mener jeg å huske, eller om det var e-post:rolleyes: Har du kontaktet NAV for å høre hvordan de ligger an da? Jeg synes ofte de er trege der, men akkurat når det kommer til svangerskapspenger så opplevde jeg en helt annen form for kundebehandling derfra:)

Når jobben til slutt sendte inntektsmelding ble det godkjent på få timer ;)

Noen her som har kontorjobb og fått svangerskapspenger? Har det vært noen utfordringer for å få dette innvilget fra NAV? Kjenner at jeg trenger hyppige pauser pga magen ikke trives med at jeg sitter lange perioder i gangen, samt at jeg kjenner på stress ift å ta igjen tapt arbeidstid. Hatt mye kynnere og press i magen i det siste, som jeg tror må være relatert til dette.

Noen her som har kontorjobb og fått svangerskapspenger? Har det vært noen utfordringer for å få dette innvilget fra NAV? Kjenner at jeg trenger hyppige pauser pga magen ikke trives med at jeg sitter lange perioder i gangen, samt at jeg kjenner på stress ift å ta igjen tapt arbeidstid. Hatt mye kynnere og press i magen i det siste, som jeg tror må være relatert til dette.
Sniker
Kan nok bli vanskelig siden det er kroppen din som sliter og det ikke er til fare for baby

Jeg har en kontorjobb og er frisk, men skal nå etter anbefaling fra jordmor søke om svangerskapspenger. Bakgrunnen er stress utløst av stort arbeidspress, mye ansvar og lange arbeidsdager. Jeg har en veldig dyktig og støttende jordmor, som tydelig beskriver i søknaden hvilke konsekvenser manglende tilrettelegging kan ha for det ufødte barnet.

Venter på at arbeidsgiver skal fylle ut sin del, før jeg får sendt inn søknaden. Kan gi en oppdatering når jeg får svar. Har tidligere googlet litt, og ser at det er ulike erfaringer med NAV sin behandling. Men det står at NAV i utgangspunktet ikke skal overprøve lege eller jordmor sin vurdering, så må bare vente og se hva de kommer frem til.

Hvordan har det gått med deg? :happy:

Jeg har kontorjobb og har gått på svangerskapspenger ganske lenge. Årsaken her var at arbeidsgiver nektet å tilrettelegge, blant annet så ville de ikke en gang bestille arbeidstøy som passer gravide samtidig som private klær ikke er lov.

Hyppige pauser var en av tingene min jordmor skrev ned på lista med punkter for tilrettelegging. Om du og din kropp sliter så går det jo utover baby i magen også - viktig at du har det bra i svangerskapet. Hvis du ikke allerede har gjort det så ville jeg søkt:)

Hvordan har det gått med deg? :happy:

Jeg har kontorjobb og har gått på svangerskapspenger ganske lenge. Årsaken her var at arbeidsgiver nektet å tilrettelegge, blant annet så ville de ikke en gang bestille arbeidstøy som passer gravide samtidig som private klær ikke er lov.

Hyppige pauser var en av tingene min jordmor skrev ned på lista med punkter for tilrettelegging. Om du og din kropp sliter så går det jo utover baby i magen også - viktig at du har det bra i svangerskapet. Hvis du ikke allerede har gjort det så ville jeg søkt:)
Har søkt (30%) og fått innvilget

Back
Topp