Til dere med skolebarn

En tråd i 'Livet med barn fra 5 år og oppover' startet av Forumansvarlig Tamara, 5 Apr 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Hvor langt unna skolen bor dere?
    Hvordan kommer barnet seg til skolen?
    Har barnet klassevenner i nabolaget?

2. Nekinna2402 Gift med forumet Julimammaer 2016

Vi bor ca 3 min unna med gange og snuppa går eller sykler hver dag til skolen.
    Har fler som bor i kort avstand, nærmeste er en kompis som bor to hus bortforbi :)

3. >Spyro< Jeg er bare meg jeg

Vi bor 7 minutter gåtur unna. Hu går til og fra skolen.
    Hadde ei på klassetrinnet i nabolaget, men hu flytter u dag dessverre :(

Men så ut som hu fant en gutt p ta fylle med da. Hvertfall i går. Hu er veldig utadvendt, så finner raskt noen andre p ta fylle med. Men akkurat de i klassen bor ikke vår vei da. Men det er 5 klasser og 120 barn på trinnet. Så noen andre er det :p

4. Zniri Flørter med forumet

Det tar eldste 5 min å gå, utrolig nok tar det minste(frøken somle) 15-20 min:p De sykler eller går.
    De har begge venner i samme gate som oss og mange venner i umiddelbar nærhet spredd litt rundt:)

5. Tre troll Flørter med forumet

Nr 1: 3km til ungdomsskolen, tar buss, to til i gata, men mange til sammen på skolebussen.

Nr 2: 5min gange unna, spaserer, ingen i gata, men en som kommer innom på veien.

Nr 3: 5 min gange unna, spaserer, tre til i gata,går med en av dem(de andre er på SFO på morgenen)

6. Nekinna2402 Gift med forumet Julimammaer 2016

Hahah hørtes veldig kjent ut mee frøken somle..... Burde kanskje nevne at 3 min gange for de fleste men 15 min for mi :p har også opplevd at hun har brukt 30+ minutter siden sfo sender henne til hun faktisk kommer hjem... Ganske imponerende egentlig :p

7. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Det tar meg 12 minutter å gå bort, og 20 tilbake med barnet.

Han leveres somregel med bil når vi likevel skal til bhg med søstra, men nå om jeg har permisjon forsøker jeg å gå og hente ham i alle fall.

Ingen i klassen bor sånn heeeeelt ved oss, men det er ingen stor skolekrets, de bor i gangavstqand men mange på andre siden av hovedveien.

Når mellomste begynner, begynner også nabojenta

8. Kengu Forumet er livet VIP

4 km

Buss eller kjøres, går noen ganger om bussen kjører før tiden

Ja har flere

9. NikkiNelsone Flørter med forumet

Tja, tar kanskje rundt 10 minutter å gå - så da går de selv! :)

10. NikkiNelsone Flørter med forumet

Og har mange kompiser i gåavstand :)

11. tiia85 Forumet er livet Februar 2014 - Skjult forum Tilgangsansvarlig VIP

Eldste min bor i underkant av 200 meter fra skolen når han er hos sin far, og det er derfra han drar til skolen.
    Han går gjennom et bilfritt område, har flere fra klassen i blokka og en i oppgangen.
    Alle i klassen bor innenfor en radius på under en km fra skolen, og hele det området er så og si bilfritt.

12. Minimamma Forumet er livet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Ca 1 km til skolen, de går til og fra hver dag.
    De har begge venner i nærheten av der vi bor. Eldste leker mye ute med kompisene sine på fritida:) Nest eldste syns det er skummelt å besøke andre, så hun er enten med broren, eller holder seg hjemme. Kan leke i hagen da.

13. Syn=) 22/10-13<3 Oktobermirakler 2013 Novemberlykke 2015 VIP

Bonus her har ca. 17 min med bil til skolen.
    Fra moren sin går han, da de bor nært skolen.
    Hos oss har han busskort og tar bussen til og fra.
    Har dessverre ingen venner i nabolaget her hos oss, men drar på besøk og får besøk her.

14. Cesk88 Forumet er livet Sensommerbarna 2016

Har en tvilling på hver skole. Måtte bytte skole på ene på grunn av elendig oppfølging og mobbing som ikke ble gjort noe med.

Så gutt 1: ca 5 min kjøretur unna. Skal snart begynne å ta buss til og fra skolen selv :) blir kjørt nå.

Gutt 2: ca 15 min kjøretur, kjører han til skolen.

Gleder meg til etter sommeren når begge skal gå på samme skole :D

• Liker Liker x 1
  15. Ingenbruker Guest

Vi bor ca 3km fra skolen, frøkna her tar bussen både til og fra ;) om lillesøster er våken hender det jeg kjører henne....

I nabolaget her bor det i alt 7 barn som er like gamle ;)

16. Orly Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Februarlykke 2016

Bor ca 3 km unna, så blir kjørt. Ingen klassevenninner i umiddelbar nærhet, men mye besøk for det + så bor det noen fra fotballen rett over veien. :)

17. RonjaR Juni12`s svarer-på-alt Tilgangsansvarlig VIP

Vi bor 1,5 km unna:)
    Jeg kjører han til skolen hver dag, for de får ikke lov til å sykle før 3.klasse:)
    Desverre ingen klassekamerater rundt her:(

18. Knerten07 Forumet er livet VIP

Bor 1,3 km unna skolen og han går (selvsagt) hver dag. Tar følge med flere klassekompiser.

19. Sleepwalker Elsker forumet

Vi bor 5min unna med bil. Blir for langt å gå, da de må over veien osv. Her blir det buss! :)

20. Sofie. Forumet er livet

Bor ca 500 meter fra skolen. Men han begynner ikke før til høsten, så aner ikke om det er barn her i hans alder. Ingen barn i samme blokk iallefall.

Del denne siden