Til dere med skolebarn, 2 klasse og oppover

Ikke i bruk

Forumet er livet
Følger dere barna til skolen første skoledag?
Mine begynner i 6 og 4 klasse i morgen, og de ville at jeg skulle følge dem første skoledag :) Litt søtt, men vanlig?
 
Jobber på skolen, så kan hende jeg "følger henne" hver skoledag til hun er ferdig på grunnskolen, gitt :p

Hadde kanskje ikke fulgt henne ellers, i alle fall ikke når hun var ferdig med småtrinnet.
 
Tredje klassing og ja følger til skolen første dag. For å si hei til lærer, elever og få ting på plass på knaggene :)
 
Ja jeg håper jeg får trikset til på jobb sånn at jeg får fulgt. Iallefall en liten stund.
Starter i 2 klasse her.
 
Her spurte jeg om jeg skulle bli med (begynte i 2 klasse i går) men det synes han tydeligvis var SKIKKELIG teit :p så jeg ble hjemme med lillesøster
 
Vi kommer ikke til å gjøre det.
Han begynner i 4. klasse
 
På vår skole samles 2.-7. Trinn opp i uteamfiet kl 0900, og synger nye 1.klasser inn med 3-4 sanger før Tale fra rektor til alle sammen. En koselig start på skoleåret jeg ikke ville vært foruten. Kjempekos. Etter sang går klassene med sine lærere til sine rom, og de nye 1.klassinger blir ropt opp. Ville fulgt, uten tvil på barneskolen.
Har i år 2. , 6. og 9.klasse. Hun på ungdomsskolen klarer seg selv, og der er ingen foreldre velkommen til skolestart.
 
Mi startet i 4 klasse i går, hadde ikke noe ønske om at jeg skulle følge. Og når hu gikk kom ei nabojente som startet i 2 klasse så de tok følge sammen.
 
På vår skole samles 2.-7. Trinn opp i uteamfiet kl 0900, og synger nye 1.klasser inn med 3-4 sanger før Tale fra rektor til alle sammen. En koselig start på skoleåret jeg ikke ville vært foruten. Kjempekos. Etter sang går klassene med sine lærere til sine rom, og de nye 1.klassinger blir ropt opp. Ville fulgt, uten tvil på barneskolen.
Har i år 2. , 6. og 9.klasse. Hun på ungdomsskolen klarer seg selv, og der er ingen foreldre velkommen til skolestart.
Så koselig!

På "vår" skole samles 2-7 klasse ute og når det ringer inn kommer rektor og alle lærerene ut. Rektor prater litt og så går klassene med lærerene sine inn. Syntes det er litt stas slik første skoledag.
 
Ville fulgt han første dag, men nå jobber jeg på samme skole, og blir der hver dag uansett :)
Veldig søtt at de vil ha deg med på det, de flyr ut av redet fort nok, så man må ta vare på de fine stunder man får :)
 
Mine begynner i 2 og 3 klasse, men har ikke tenkt å følge de inn. Kjører de til skolen siden de må ha med regntøy, klesskift osv da. Blir så mye å drasse med på bussen for de.
 
Min starter nå i 7 klasse. Så tviler sterkt på at å følge er noe kult. De er en stor vennegjeng som møtes utenfor her og slår følge hver dag.
 
Starter i 5. i år og for første gang skal vi ikke følge han
Han sitter på med naboen til skolen i dag :)
 
Hun begynner i 2,klasse og trenger litt hjelp siden hun har noen utfordringer så følger til Sfo og så går de derfra til klasserommet :) Godt vi er i gang med vanlige rutiner :)
 
Hun begynte i 9.klasse i dag og jeg er lite ønsket på skolens område av henne, forståelig nok.
 
Spurte snart 3.-klassingen nå om han ville følges på mandag, og det var visst et av de teiteste forslagene han hadde hørt. :p Regner med at det er flere andre som blir fulgt av foreldre, men min er ikke tilhenger av å gjøre slike søte ting. :p
 
1 klassing, vi var selvfølgelig med første dagen :) Ellers har han slått følge med flere barn fra gata her, ei til som går i samme klasse og 5 andre barn opptil 6 klasse :)
Har hentet han etter skoletid, men til fredag skal han få gå hjem sammen med de andre barna.
 
Back
Topp