Til dere med litt rundere former... ;)

rubicon

Betatt av forumet
Jeg lurer på hvor mye dere andre som var litt store i utgangspunktet har gått opp i vekt nå? Jeg synes det er vanskelig å sammenligne meg selv med de som hadde en lav startvekt. Jeg veide selv 99 kg da jeg ble gravid og nå er jeg i uke 23+2 og veier 109kg. Jeg har altså gått opp 10kg allerede.
I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 9 kg totalt frem til uke 30 da sønnen min ble tatt med keisersnitt, så jeg har allerede slått rekorden fra den gang! ;)

Jeg veide 93,2 kg når jeg ble gravid.

Nå, 26+1 har jeg gått ned 7,6 kg. Veier altså 85,6 kg nå.

Sist svangerskap starta jeg på 84 og endte på 92. Dvs. jeg la på meg 6 kg gjennom hele svangerskapet. I ammeperioden gikk jeg ned 12 kg, så kom alt på igjen når ammingen ikke var like effektiv. Kan nok godt si at vi levde det gode liv, ja.

Vel, jeg hører dette at overvektige ikke går opp så mye.. Gjelder ikke for meg!:P  Ligger vel på 10-13 kg. Men det ser bedre ut enn forrige gang, det er en grunn til at jeg er ovektig nå haha:P

Mazter skrev:
Litt fælt å si det på denne måten, men jeg er litt glad for at det ikke bare er meg! Jeg veide 98kg da jeg ble gravid, og veier nå 110.. Så 12kg opp til nå.

Har gjort noen små endringer i kostholdet nå, da jordmor mente jeg spiste veldig ensformig og kanskje fikk i meg for lite kalorier. Dette kunne være en grunn til at kroppen reagerte med å ta til seg ALT ekstra når jeg første spiste mer. Så nå spiser jeg et litt mer variert kosthold med mer vitaminer og mineraler, så er spent på om det blir noen endring på vektøkningen!

Hehe, ja, det er ikke gøy å si men det er jo godt! Å vite at man ikke er helt alene her inne, om det:-)

jeg har gått ned 4,5 kilo fra startvekten. Denne er nå på vei oppover og hvis jeg legger på meg 1 kilo til er jeg der jeg var når jeg fant ut jeg var gravid. 

Er litt rund i formene jeg også :P

Sist var jeg 84 kg da jeg ble gravid, og endte i pluss på OVER 30 kg!!!!! Tenkte med andre ord ikke over dette med kosthold i det hele tatt.. I tilegg til at ca 15 kg var ødemer som forvant allerede før vi kom hjem fra sykehuset ;)

Denne gangen var jeg ca 88 da jeg ble gravid, og er nå på ca 90 :D :D :D woho! Bare 2 kg opp, og er over halveis! Men for å si det sånn, denne gang tenker jeg myyyyyye mer over dette med kosthold ;) Skal IKKE opp over 30 kg!! Og har allerede en nedtrappingsplan for vekta etter endt svangerskap =))

jeg er over 27 uker på vei nå og har lagt på meg ca 4kg....la på meg ca 9kg i mitt forige svangerskap fra start til slutt så ser ut som jeg holder den linja denne gangen også.Men var hos jordmor her for et par uker siden som kunne fortelle meg det at jeg var feit.....følte meg jo veldig vakker når jeg kom ut derfra igejn...not.Har sagt fra meg neste timen hos henne og skal heller gå til privat jordmor fram til fødsel...koste hva d koste vil ;).

Veide 80 kg. til å begynne med, men gikk ned til 77. Nå veier jeg 81, om ikke den vekta jeg var på viste feil da.

Veide 84 da eg ble gravid denne gang og ligger nå på rundt 92,er i uke 27.
Da eg ble gravid for første gang veide eg 64 og i slutten veide eg 93 kr.. Så for 15 kg av og eg ble gravid igjen,men la da på meg 8 kg..

Jeg har lagt på meg ca 10 kg til nå, men men verre ting har skjedd

Back
Topp