Til dere med litt lite melk...

*Eit stjerneskudd*

Gift med forumet
det kan eg signere selv så veninna mi sa drikk masse havregrynsuppe (kan ha oppi saft) dette skal vist hjelpe på
å øke melkemengden (ho fikk det på sykehuset på barsel)

Skal koke i dag å teste
Spennende

Noen som har oppskrifta på suppa forresten?????

Det er jo godt også. Muncholm hjelper også litt[:)]

Havregrøt gir god og næringsrik melk, smaker nok bedre enn suppe kan jeg tenke meg[;)]

Jeg for slå meg på havregrøt trenden her, havrevelling er jo kanskje greit det også...er ikke så glad i det, blir kvalm av kokt melk. [&:]
Men vørterøl har jeg drukket litt av[:)] he he...er ikke så glad i det heller...så min mann driker ofte opp resten av flaska som ikke har plass i glasset mitt[8D]

Hmmm . Kanskje jeg og skal spise havregryn igjen[:)]. Har spist det endel, men nå er det lenge siden sist. Kaaanskje dethjelper på. Også kjøpe vørterøl [:D]

ORIGINAL: Goolle

[:'(][:'(][:'(]VØRTERØL[:'(][:'(][:'(]

He he . . er ikke sikker på hva det smaker enda [:D]

Jeg spiser havregrøt til frokost hver dag, og drikker en flaske vørterøl til dagen. I tillegg drikker jeg to kopper amme-te. Likevel har jeg nesten ikke melk[:(] Når jeg pumper meg får jeg ut maks 40 ml, og her om dagen lot jeg lillegutt få ligge på puppen i to timer. Når jeg hekta han av da, så var han fortsatt sulten og slukte 120 ml NAN på null komma niks[&o]

ORIGINAL: golfersken

ORIGINAL: *Solskinnsbolla*

Jeg spiser havregrøt til frokost hver dag, og drikker en flaske vørterøl til dagen. I tillegg drikker jeg to kopper amme-te. Likevel har jeg nesten ikke melk[:(] Når jeg pumper meg får jeg ut maks 40 ml, og her om dagen lot jeg lillegutt få ligge på puppen i to timer. Når jeg hekta han av da, så var han fortsatt sulten og slukte 120 ml NAN på null komma niks[&o]

Uff slitsomt, men komme seg ut ut, gå en tur, har fylt opp puppa på en time jeg da, og vitaminer/omega3 og nok søvn er viktig for produksjonen, men noen har bare lite melk uansett, gi mme om du må, men tøm puppene først [;)]

Jeg går tur hver dag, minst to timer. Sover godt om natta, lillegutt våkner kun en gang og sover så videre. I tillegg tar jeg omega-3 og spiser sunt og variert. Likevel har jeg så å si aldri melkespreng[&o]

På to uker hadde han kun gått opp 50 gram, så jeg var nødt å begynne med tillegg. Men tilbyr alltid pupp både før og etter flaska, så håper iallefall at han får noe utav de få dråpene jeg har. Skulle virkelig ønske at jeg kunne fullamme barnet mitt, men ser ikke ut til at det går desverre...

Jaja, nok syt fra meg, følte bare for å "få det ut"!

Googla "havresuppe" og her er en havresuppeoppskrift fra Oslo kommunes nettsider (http://www.helse-og-velferdsetaten.oslo.kommune.no/folkehelse/samfunnshelse/ernaring_for_pleie_og_omsorgstjenestene/article20306-6565.html):

Oppskrift på havresuppe:
1,5 dl lettkokte havregryn
1 liter vann
Småkokes noen minutter, tilsett ca ½ ts salt. Serveres med tilbud om tilsetting av fløte, melk, saft eller sukker (evt. kunstig søtstoff) etter ønske.

Back
Topp